Degene die voorstander zijn van rookzones moeten wel beseffen dat als er een roker in de groep zit dat je dan van rookzone naar rookzone loopt en steeds moet wachten
Efteling wordt grotendeels rookvrij
- Bijgewerkt
paterdave2 Mensen vergeten ook wel eens dat een deel van de accijns terug vloeit naar de subsidies voor bv brood etc dus als iedereen €10 voor zijn brood wil betalen prima maar mag ik bedanken.
Rokers slurpen dat later weer op doordat ze kanker krijgen en dure ziekenhuisbezoeken ondergaan. Je hebt alleen een punt als elke roker besluit significant eerder dood te gaan zodat we ze geen pensioen hoeven te betalen.
Overigens verbieden ze niks, ze geven alleen aan dat je op bepaalde plekken moet staan. Net zoals we het ook normaal vinden om niet overal zomaar te plassen maar om dat op een toilet te doen (zijn ook een stuk of tien plekken trouwens )
Orangedevil Degene die voorstander zijn van rookzones moeten wel beseffen dat als er een roker in de groep zit dat je dan van rookzone naar rookzone loopt en steeds moet wachten
Toen ik met een roker in Disneyland Paris liep, gingen wij gewoon in een attractie vlakbij die rookzone waar de roker niet persé in hoefde (bijvoorbeeld Star Tours en Casey Jr). Zo kon hij lekker rustig paffen en zaten wij in een attractie. Dit kun je bij de Efteling nog makkelijker doen, omdat de wachttijden daar over het algemeen korter zijn dan in DLP.
Belachelijk dat er mensen tegen dit rookverbod zijn. Het gaat niet om jullie rokers, maar om de niet-rokers die simpelweg spuugzat zijn ongewild mee te roken. Hoe lang en hoe duidelijk is inmiddels bekend dat roken slecht voor de gezondheid is? Ik wil niet meer rookwalmen ontwijkend en mijn adem onnodig lang inhoudend over de paden lopen, vooral niet als ik een ontspannen dagje uit probeer te hebben. Naast voorkruipers en vandalisme is roken toch wel dé nummer één ergernis in attractieparken van mij.
En dan maken ze alsnog een stuk of tien rookplekken ter beschikking. Als het aan mij lag was het er één geweest, hooguit twee, ergens ver van de reguliere paden vandaan en uit het zicht.
Orangedevil er komt vast wel een wachttijdenindicatie in de app met de wachttijden per rookplek
Michael (zijn ook een stuk of tien plekken trouwens
)
- Bijgewerkt
Michael Rokers slurpen dat later weer op doordat ze kanker krijgen en dure ziekenhuisbezoeken ondergaan
Ja want iedere roker is gedoemd om kanker te krijgen en ook alleen maar de rokers de niet roker blijft dat bespaard.......
paterdave2 Ja want iedere roker is gedoemd om kanker te krijgen en ook alleen maar de rokers de niet roker blijft dat bespaard.......
Natuurlijk niet, maar je snapt zelf ook wel dat roken voor longkanker de belangrijkste risicofactor is en dat de behandeling van longkanker zo duur is dat er een hoop belastinggeld bij moet en het niet alleen van de zorgpremie+accijnsinkomsten van die ene roker afhankelijk is.
En dan noemt @Michael nog niet eens aandoeningen als COPD of hart- en vaatziekten.
Als iedereen zou stoppen met roken zou dat (op termijn) echt goedkoper zijn dan dat mensen blijven roken en accijns betalen.
Zijn er ook nog 10 punten in de Efteling waar je als gokverslaafde terecht kan? Of worden die weer genegeerd?
- Bijgewerkt
paterdave2 Als jij denkt dat dankzij roken brood betaalbaar blijft mag ik ook wel uit de bocht vliegen met een opmerking met een tegenopmerking.
PS. Ik deed per ongeluk je bericht bewerken ipv quoten. Excuus.
Afgelopen zomer vond ik het erg goed werken in Disneyland Paris. Natuurlijk is er altijd wel iemand die zich er niet aan houdt.. Het zijn meestal ook 'hetzelfde type mensen' die lak hebben aan de regels.
Het is iets wat in de cultuur moet groeien. In het eerste jaar krijg je nog veel gedoe, maar langzamerhand raakt iedereen eraan gewend.
Michael Het was meer als voorbeeld bedoeld want ik snap ook wel dat roken slecht is enzo alleen de manier waarop rokers zo in het verdomhoekje worden geschopt door ons niet rokers vind ik gewoon niet oke.
Dat is eigenlijk meer mijn punt.
Waarom denk je dat de overheid aan de ene kant roken ontmoedigd maar het dus niet gewoon verbied??? Dat kost teveel geld. Ja rokers hebben een groter risico op bepaalde vormen van kanker alleen zolang de groep van niet rokers van de patienten alleen maar groeit en groeit ten opzichte van de rokers gaat de overheid er alleen maar op cashen. Net als de auto trouwens. Waarom denk je dat ze die kilometerheffing weer van stal hebben gehaald. Niet om het wegennet te kunnen onderhouden alleen maar om de accijns en btw verliezen van de benzine prijs te compeneren.
@Fatouche en jij snapt zelf natuurlijk ook wel dat er hier met superlatieven werd gestrooid
Fatouche Als iedereen zou stoppen met roken zou dat (op termijn) echt goedkoper zijn dan dat mensen blijven roken en accijns betalen.
Beetje off-topic misschien, maar roken levert de samenleving wel geld op:
Volgens mij is dit een bericht wat nodeloos veel reacties oproept. Rokers kunnen gewoon blijven roken, en mensen die het echt hinderlijk vinden kunnen het mijden. Ik denk ook niet dat hier héél hard op gehandhaafd wordt, maar dat dit gewoon na verloop van tijd een vanzelfsprekendheid wordt doordat 80-90% van de gasten het netjes zal naleven. En zó lang duurt het roken van een sigaret nu ook weer niet, waardoor een mogelijke rest van de groep nodeloos staat te wachten. In combinatie met horeca- of toiletbezoek is dat allemaal prima te overzien.
- Bijgewerkt
paterdave2 en jij snapt zelf natuurlijk ook wel dat er hier met superlatieven werd gestrooid
Eerlijk gezegd snapte ik dat niet, ik vond gewoon dat je een behoorlijk ondoordachte opmerking maakte.
Dave_coaster Beetje off-topic misschien, maar roken levert de samenleving wel geld op:
Tot je de laatste paar seconden ziet. Bovendien wordt in deze berekening niet meegenomen dat we, bijvoorbeeld door de voorgenomen screening van longkanker, deze ziekte vaker in een eerder stadium zullen vinden. De ziekte is dan niet meer dodelijk, maar behandeling (en de screening zelf) kost veel geld. De cijfers waarop dit filmpje gebaseerd is zijn, zijn een aantal jaar oud. De kosten van nieuwere behandelingen als immunotherapie zijn hierin bijvoorbeeld niet meegenomen, hoewel deze behandeling (veel) duurder is dan chemotherapie en patiënten ook langer leven door deze behandeling (en dus langer deze behandeling krijgen).
En voor een aantal andere rookgerelateerde aandoeningen zie je eenzelfde trend.
Dus helaas: inmiddels is de balans echt de andere kant aan het omslaan.
Goede zaak dat ook de Efteling voor het grootste gedeelte rookvrij wordt. Ik was afgelopen vrijdag maar een paar uurtjes in het park en door dit nieuws let je er misschien wat extra op. Maar ik kreeg echt enorm vaak iemands sigaretten walm mee. Het was haast alsof dat nog snel even wilden komen doen voor het niet meer mag. Het toppunt was nog wel een jongen die liep te vapen en zijn wolk bij zijn vriendin in het gezicht kwam.. Zij is ook voorstander van het rookverbod denk ik
- Bijgewerkt
Njit En daar gaat jou bericht dus fout . Aan alle kanten word er junkfood verkocht en alchohol geschonken net zo lang je niet meer kunt lopen eer je een keer aangesproken word. Ik heb vaker last van een zuipende vader dan een roker voor me. Dat je je zo druk kunt maken om een beetje rook vind ik opvallend. Ook niet meer op het parkeerterrein komen rond sluitingstijd want wat je daar binnen hapt krijg je van 100 rokers nog niet binnen.