Nog wat aanvullingen op al het bovenstaande:
Vlakbij Tokyo Disney Sea (kwartiertje lopen) ligt hotel Mystays Maihama waar je, zoals je al kan raden, vanaf metrostation Maihama met een kwartier lopen bent. Tokyo Disney Land is vanaf het hotel iets verder, ietsje maar. Maar dan kan je op de terugweg in Ikspiari, het uitgaansgebied met restaurants, supermarkt, winkels en een bioscoop, nog de nodige honger stillen.
Qua prijs zit het "net tot redelijk" onder de prijzen van Disney en aanverwante hotels maar deze ligt "net" buiten de ring van hotels om Disney heen. Wil je nog meer geld besparen, haal ontbijt bij Lawson of de 7-11.
Tickets bestellen via de app of de website van Disney zelf kan uitlopen op een teleurstelling. Net als bij Universal Osaka werd mijn Credit Card, en niet alleen die van mij, als ik de reviews moet geloven, niet geaccepteerd. Een optie is om ze via Klook te bestellen. Ff op Engels weten te zetten maar met gemak 3x tickets besteld.
Hoewel de qr-code gretig wordt gescand bij de Disney Parken, heb je voor een express pass
een "geprint" ticket nodig om te laten scannen, zover ik begreep. Geen idee eigenlijk, heb zonder moeite zowel Sea als Land zonder Express Pass gedaan en dat ging makkelijk. Download de app en je hebt een aardig overzicht van de wachttijden. En wees strategisch wanneer er parades zijn. Japanners zijn er dol op en dat is vaak het moment om je slag te slaan.
Qua reizen met de metro e.d. Typ eens voor de lol "Tokyo Station" als beginpunt en Tokyo Disney als bestemming, ff op treintje/ metro zetten en er rollen zo een aantal mogelijkheden uit. Google maps gaat er gemakshalve vanuit dat je "altijd" in 1 keer de goede kant op loopt maar neem van mij aan dat het vaak een metro'tje (of twee) later wordt als je moet gaan zoeken.
Het volgende is volledig mijn mening maar ik zou eerst Land doen en daarna Sea als overtreffende afsluiter.
*Edit, regenseizoen loopt tot eind juni, niet juli.