Hier ervaring met Halloween in Toverland, Moviepark en Bobbejaanland. En mijn dochter (van 21) is vorig jaar bij de Fright nights in Walibi Holland geweest.
Voor kinderen van 7 en 10 jaar zou ik dan inderdaad Toverland aanraden. Moviepark is leuk qua attracties en geweldig met Halloween, maar dat laatste dan wel vanaf een jaar of 16. Volgens mij organiseren ze ook overdag wel wat voor kinderen, maar het Halloweenevenement is toch vooral op volwassenen gericht. Ook is dit park een stuk duurder dan Toverland.
Toverland is 's avonds ook nog te doen voor kinderen, qua engheid en anders kunnen ze het toverstafje gebruiken. En de ene scarezone is wat minder eng dan de andere. Dit staat ook aangegeven op de Halloweenplattegrond. Overdag is er ook vanalles in Halloweenstijl te zien en te doen voor kinderen.
De attracties in Toverland zijn toch wat interessanter dan die in Hellendoorn, hoewel hun Halloweenevent mij ook erg leuk lijkt voor kinderen. Voor Hellendoorn heb je het 2e kaartje gratis via de Albert Heijn uitjesactie. Ik heb nog volle digitale spaarkaarten als je wilt. Deze gelden trouwens ook voor Moviepark. Voor Toverland weet ik zo geen kortingsactie, behalve dan op hun eigen site.
Wat de keus ook wordt, veel plezier gewenst!
Edit: houd er wel rekening mee dat de herfstvakantie in regio noord een week eerder is dan regio midden/zuid, dus dat Halloween in Toverland vooral tussen 22 en 31 oktober is.