walibi_Xpert Ik denk vooral dat er kritisch gekeken wordt naar Walibi Holland, net omdat ze al bewezen hebben dat ze beter kunnen dan ze nu tonen.
Met Halloween zetten ze geweldige dingen neer en het contrast is dan soms heel groot als je ziet wat ze nu de laatste tijd neerzetten.
Aan de andere kant zijn er door Walibi ook zelf verwachtingen geschept - enerzijds door de concept arts, anderzijds door wat er in de groep gebeurt. Als je dan kijkt naar wat er ge-realiseerd werd, dan vrees ik dat ze de bal soms toch wat misgeslagen hebben. Ik ken namelijk niemand die positief gereageerd heeft op de grafitti op Merlin's Magic Castle - ze hadden evengoed kunnen kiezen om dat een vervallen uiterlijk te geven. Maar door het nu zo opmerkelijk te thematiseren, is het heel "in your face" geworden. En zo is veel van Walibi nu geworden: heel opvallend, heel luid en kleurrijk. Wat ook gewoon moet kunnen, maar dan moet het gewoon goed gedaan worden.
De kritiek op Walibi komt er niet zomaar: op de retheme van de Main Street is bijna alleen maar positief gereageerd en Wilderness was grotendeels ook positief ontvangen. Daarna is het zelfde niveau echter niet doorgezet geweest en dat is spijtig. Want we weten allemaal dat ze het kunnen en oprecht had ik (en velen hier) dat ze gewoon een deel van de retheming niet doorgevoerd hadden, gewoon omdat duidelijk is dat er niet het geld en de liefde in zat die er voor nodig is.
Crazy River is er niet beter op geworden na de retheme.