Houd er rekening mee dat Rulantica gesloten is in jullie periode. Alleen de zondag zou je er gebruik van kunnen maken. Bekijk anders even de website van Europapark voor alle informatie.

Als ik je mag adviseren. Ik zou zeker één dag Rulantica doen, en twee dagen park. Twee dagen zijn echt ruim voldoende. Drie dagen enkel in het park is eigenlijk teveel, is mijn ervaring. Wij waren na twee dagen echt wel klaar en dat was zelfs tijdens het hoogseizoen afgelopen juli. In het laagseizoen, zoals nu, zal het nog rustiger zijn.

Veel plezier! 😃

Wij zijn vorig jaar voor het eerst naar Europapark geweest in de zomer. Wij hebben toen 2 dagen park gedaan en 1 dag rulantica. En wij vonden dit precies goed om alle highlights te kunnen doen. Een 3e dag park vonden wij voor ons zelf niet nodig maar ik kan me wel voorstellen dat je dan wat relaxter door het park loopt en ook tijd hebt voor wat shows mee te pakken.

Qua tijd in rulantica hebben wij vanaf openingstijd tot een uur of 5 doorgebracht. Dit omdat we die dag ook weer naar huis reden. En hoewel we alles wat we wilde doen gedaan hebben had ik hier nog wel wat uurtjes langer kunnen doorbrengen. Dus zeker als je van waterparken houd zou ik hier gewoon een hele dag voor uittrekken.

Nog een tip om goede schoenen aan te doen. Ik heb zelden zoon groot park gezien en je loopt flink te afstanden.

In het dorp en bij de hotels zijn er genoeg restaurants welke jullie kunnen bezoeken, er is van alles wat. En de hotelbars zijn ook tot laat open, lekker genieten van cocktails en/of biertjes.

Ik zou ook voor een dag Rulantica gaan, die paar euro meer voor een hele dag is het zeker waard.

Heel veel plezier alvast, ben benieuwd wat jullie van het resort vinden. Maak je een mooi tripreport? 😊

Wolfske We zitten te twijfelen of we 2 dagen park doen en 1 dag Rulantica of dat we 3 volle dagen park doen, wat raden jullie aan te doen?

Je hebt drie dagen nodig voor het park wil je alles doen, zeker met wat drukte is 2 dagen krap aan het worden maar je red dan zeker alle attracties wel.
      Ik heb Rulantica nog niet gedaan, maar zou denk ik voor 2 dagen park kiezen en 1 dag Rulantica voor de afwisseling.

En dan gewoon wat vaker gaan komende jaren. 🤪

Wolfske Is dit goed geregeld of zijn er nog bepaalde dingen waar we op moeten letten?

Gaat perfect. De loketten aan de linkerzijde onder het monorailstation naast de toegangscontrole moet je hebben. Dus niet de normale kassa’s vooraan.

Wolfske maar ergens lekker uit eten of een drankje doen is al prima.

De hotels van EP!
      Restaurant zijn hier goed maar wel redelijk aan de prijs tot onbetaalbaar. Buffet onder Hotel El Castillo is een aanrader, daarnaast de pizzeria in Colosseo welke de meest betaalbare variant is. Daarnaast zijn er meerdere cocktailbars, niet allemaal meer standaard open alleen helaas (Bar St Louis Bell Rock, Circus bar El Andaluz & IJssalon beneden in Colosseo volgens mij momenteel standaard wel) maar die info vind je goed op de site van EP.
      Meest bijzonder cocktails vind je bij St Louis.

Wolfske Zijn er nog mooie plekjes, attracties of bezienswaardigheden in het park die je niet moet missen, maar misschien wat verstopt liggen?

Achter Frankrijk richting Zwitserland zit je rustig. De bakkerij in Frankrijk heeft lekker vers brood.
      De biergarten is een prettige plek om wat rustiger een biertje te drinken.
      Kaffihus in IJsland heeft fijne koffie en gebak.
      Aziatisch eten is erg lekker in restaurant Bamboo Baai in het Nederlandse deel. Je zit dan in de attractie Piraten in Batavia.

Bedankt voor jullie reacties.

Wesssz Houd er rekening mee dat Rulantica gesloten is in jullie periode. Alleen de zondag zou je er gebruik van kunnen maken.

Dat zagen we ook inderdaad, het zal dus zaterdagavond of zondag moeten worden.

Jabo Wij hebben toen 2 dagen park gedaan en 1 dag rulantica. En wij vonden dit precies goed om alle highlights te kunnen doen. Een 3e dag park vonden wij voor ons zelf niet nodig maar ik kan me wel voorstellen dat je dan wat relaxter door het park loopt en ook tijd hebt voor wat shows mee te pakken.

Toch nog even goed nadenken of we 2 of 3 dagen park doen. Ik vind het zelf altijd wel lekker om naast de highlights ook gewoon rustig in het park rond te lopen en in alle sfeer te kunnen bekijken.

Mark Je hebt drie dagen nodig voor het park wil je alles doen, zeker met wat drukte is 2 dagen krap aan het worden maar je red dan zeker alle attracties wel.

Bedankt voor de info! Dan word het denk ik toch 3 dagen park, vind het wel lekker om alles rustig aan te kunnen doen.

Mark Gaat prefect. De loketten aan de linkerzijde onder het metrostation naast de toegangscontrole moet je hebben.

Dat is fijn om te horen.

Mark De hotels van EP!

Dan gaan we hier zeker langs. Is het voor de restaurants verstandig om (ver vooraf?) te reserveren?

Mark Achter Frankrijk richting Zwitserland zit je rustig. De bakkerij in Frankrijk heeft lekker vers brood.
        De biergarten is een prettige plek om wat rustiger een biertje te drinken.
        Kaffihus in IJsland heeft fijne koffie en gebak.
        Aziatisch eten is erg lekker in restaurant Bamboo Baai in het Nederlandse deel. Je zit dan in de attractie Piraten in Batavia.

Klinkt allemaal erg goed. En in de attractie dineren is altijd sfeervol.

Ik begin er steeds meer zin in te krijgen als ik dit allemaal hoor.

Mijn ervaring is dat je aan twee dagen echt ruim voldoende de tijd hebt, ook om rustig te lopen. Moet je natuurlijk niet elk uur een kop koffie gaan drinken 😂

Gezien je drie dagen hebt zou ik zeker één dag Rulantica aanraden, en dan twee dagen park nemen. De maandag en dinsdag in combinatie met het laagseizoen heb je echt voldoende aan twee dagen.

Alvast veel plezier gewenst! Het is echt een prachtig park.

Als je voor drie dagen Europa-Park wilt gaan is dat wel voordelig, als je namelijk al één dag gratis naar binnen mag via de Efteling, kun je voor de andere dagen een tweedaags ticket kopen, dan ben je meteen klaar. Maar, het is puur afhankelijk van hoe gedetailleerd je het park wilt zien of je die derde dag ''nodig hebt''. Er zijn onwijs veel kleine, geheime plekjes te ontdekken maar daar zal je ook wel je best voor moeten doen om die te vinden. Als het je enkel om attracties van de lijst strepen gaat, heb je buiten het hoogseizoen zoals hierboven vermeld genoeg aan twee.

Zelf ben ik nooit in Rulantica geweest omdat ik me in Europa-Park oneindig kan blijven vermaken en ik dus liever daar nog een extra dag heen ga. Foto's maken, verstopte animatronics zoeken, hi-score in Abenteuer Atlantis verbeteren... Ja, als dit mijn vakantie was, was het absoluut drie dagen Europa-Park geworden, maar ik ben niet bepaald de gemiddelde bezoeker. 🙂

Als je graag naar een bediend restaurant wil kan ik Bubba Svens in het hotel Kronasar aanbevelen. Ik heb daar in april gegeten en het was erg lekker. Je hebt daar optie voor buffet of geserveerd, ik heb geserveerd gedaan. Ook is het niet schandalig duur, zeker niet in vergelijking met de andere restaurants van het resort.
        Wil je wat goedkoper eten, kun je goed terecht net buiten het park, bij Gasthaus Zum Ochsen, zeker als he van Schnitzel houdt.

Ook ik denk dat je aan 2 dagen park wel genoeg hebt. Je zit in het laagseizoen, dus de echt lange wachttijden zullen meevallen en ze werken alsnog prima door. Begin april ten minste wel, onze langste wachttijd was meen ik 30 minuten voor Arthur. Wij hadden wellicht geluk dat de weersvoorspellingen niet denderend waren, maar hebben in twee dagen makkelijk alle achtbanen gedaan, en eigenlijk alle leuke rides (incl darkrides) minstens twee keer. Wil je in écht alle attracties (dus ook alle verschillende molens), ben je wel wat langer zoet. Ook hebben we twee shows bezocht. Als je alle shows wil gaan bekijken wordt het misschien wat lastiger in 2 dagen. Als er even een buitje over komt, is het absoluut de moeite waard om er eentje te bezoeken.

Over Rulantica kan ik niks zeggen, daar ben ik niet geweest, maar het schijnt voor wsterpark liefhebbers wel de moeite waard te zijn!
        Heel veel plezier gewenst in ieder geval!

Als je alle shows wilt zien zou ik drie dagen nemen, als je die niet doet is twee voldoende.

Wolfske We zitten te twijfelen of we 2 dagen park doen en 1 dag Rulantica of dat we 3 volle dagen park doen, wat raden jullie aan te doen?

Ik raad je niet aan om deze combinatie te doen, maar mocht je genoeg speling hebben op de heen- of terugweg dan kun je Tripsdrill ook meepakken. Hier kun je ook gratis naar binnen met een Efteling abonnement en het is een geweldig pretparkje!

Wolfske Is Rulantica de moeite waard? We houden beide ook waterparken, dus misschien willen we zaterdag een avond ticket nemen voor Rulantica, als we voor 3 dagen park gaan.

Ik raad je aan om bij je eerste bezoek sowieso een volle dag Rulantica te gaan. Houd er ook rekening mee dat het in het weekend vrijwel altijd uitverkocht is en er dus soms lange wachttijden zijn bij de glijbanen. Met een avondticket kun je daardoor niet optimaal genieten.

Als eerste zou ik genieten van wat het park te bieden heeft. Over Rulantica kan ik niet oordelen, ben er niet geweest. Lijkt me erg leuk, maar mijn vrouw is niet van de waterparken. Alleen of het dagvullend is vraag ik me af... Maar dat kan ik niet vertellen. 2 Dagen voor het park is normaliter buiten het hoogseizoen voldoende. Maar wat hierboven al is vermeld, wil je alle shows zien, dan is 3 dagen wel aan te raden. Dit jaar zijn we 2 dagen in de bouwvak geweest en dan waren die 2 dagen niet genoeg om alle leuke dingen te doen.

Buiten het park heb je genoeg restaurants om lekker te kunnen eten. Of er verder entertainment is buiten het park weet ik niet. Of het terrasweer is valt te betwijfelen... Maar een lekker avondje binnen in het restaurant is ook een gezellig avondje uit toch?

Veel plezier alvast.

• Mark vindt dit leuk.

Bedankt nog allemaal voor alle reacties!

Er zitten vele goede tips tussen.
        We zijn er nog niet helemaal uit, maar dat gaat wel goed komen.

En nog even Tripsdrill mee pakken is geen slecht idee, even kijken of we dit in kunnen passen.

Als je weet waar je moet zijn, en jezelf een beetje wil haasten, is zeker in het laagseizoen tegenwoordig 1 dag ook voldoende.

Maar in jullie geval, inderdaad beter de combo 2 dagen park, 1 dag rulantica.

Ondertussen ben ik al aardig vaak in Europa park geweest, maar toch zie ik elke keer dat ik er ben weer wat nieuws, of althans zo lijkt het.

Laat daarom alles makkelijk, goed en rustig op je inwerken en geniet van elke seconde dat je er bent.

Ik wou dat het wat dichter bij lag (net als velen van ons denk ik) anders was ik er zeker vaker naar toe gegaan.

Veel plezier in ieder geval!

Nou... haasten... moet je niet doen in Europa Park. dat park is té mooi om in vogelvlucht doorheen te gaan jassen.
        Wat betreft Tripsdrill vind ik wel een goeie om die mee te pakken. Eventueel op de terugweg naar huis. Lekker uitchecken, park bezoeken en dan naar huis. Een zeer sfeervol park met leuke rides en achtbanen. Net in wat andere thema's die je niet vlug ergens anders tegenkomt. Dit jaar ook bezocht voor onder andere Hals uber Kopf en het was weer zeer gezelig.

Ik verwacht geen grote drukte in deze periode. Dus 2 dagen is makkelijk te doen inclusief shows. Laatste keer dat ik er was was volgens mij net 2 weken later en hebben we zelfs op één dag echt alles kunnen doen (behalve de shows).. al zou ik voor een eerste bezoek dat risico zeker niet nemen.

Voor wat betreft rulantica: Een avondticket voldoet om daar alles te kunnen doen. Tenzij je echt uren in een golfslagbad, lazy river, zwembadbar of op een stretcher wilt rondhangen natuurlijk. Ze adverteren met heel veel glijbanen, maar dat komt omdat ze een racer daadwerkelijk als 2 glijbanen tellen en elk mini-glijbaantje van hun kindergedeeltes ook mee tellen (iets wat ik nog geen enkel ander waterpark zo heb zien doen, waardoor rulantica er op papier spectaculairder uit ziet als die andere waterparken).

Europa Park zelf: Het park is een afwisseling van mooie plekjes en plekjes die op een achterbuurt lijken. Als je echt de grote paden volgt zie je vooral veel dat laatste. De achterkant van Griekenland (tussen Atlantis en Ijsshow) is echt niets moois, maar als je rechts naar binnen loopt is het prachtig. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld zwitserland, waar er een prachtig en gezellig zwitsers dorp onder de bobbaan is, maar waar je ook een lelijke asfaltbaan met (meestal) onverzorgd groen dat tussen dit dorp en de (vanaf de weg verpaupert uitziende) wilde muis loopt.
        Het russisch gebied is ook al zo'n asfaltbaan met mooi zicht op het einde en een poging tot authentiek russische huisjes aan de zijkanten. Ook hier is er een heel gezellig terras verstopt achter de burger bar.

Dit zijn slechts enkele van de vele voorbeelden. Griekenland en Zwitserland zijn heel bekende voorbeelden, Rusland wellicht wat minder bekend, maar de algemene tip is dus: Zorg ervoor dat je juist die kleine paadjes en wegen bezoekt. Sommigen zijn duidelijk aangegeven, maar dat geldt zeker niet voor alles.