Pmon Waar baseer je op dat El Paso en Costa Caribe niet gebouwd zijn om lang mee te gaan? El Paso is in (uit m’n hoofd) 2011 een jaar dicht geweest voor grootschalige renovatie en beide hotels zijn voor Spaanse standaarden van aanzienlijk niveau. Beide hotels komen dan ook ironisch genoeg nog uit de koker van Universal.
Beide hotels bestaan uit dezelfde kant-en-klare containers waar wat relatief simpele theming tegenaan gegooid is.. Dat wil zeggen: Voor Universal Begrippen. (Voor de huidige eigenaar zou dit theming van hoog niveau zijn). Daarentegen zie je dat de Western Hotels en het Port Aventura Hotel veel complexer en duurzamer in elkaar gezet zijn.
Nu kan dat een overweging zijn geweest om ook budget hotels aan te bieden, maar aangezien er in het Western Resort ook budget opties te vinden zijn, lijkt me dat niet van toepassing. Daarnaast hebben beide hotels wel Park-Thema's mee gekregen, maar sluiten ze van geen kant aan bij de betreffende thema's in het park.
Ik vermoed dat Universal deze hotels heeft gezet om redelijk snel de capaciteit voor hotels omhoog te schroeven en dat ze bedoelt zijn om grofweg een jaar of 25 mee te gaan. Tegen die tijd zou het Waterpark flink uitgebreid kunnen worden en er ook een écht hotel in caribische stijl kunnen komen dat direct toegang bied tot het waterpark (zoals ook het Mediterraanse Hotel en het western resort thematisch in het park passen en directe toegang tot het park hebben). Het huidige Costa Caribe kon niet verder weg liggen van het Costa Caribe resort.
Wellicht dat Universal ook ooit het idee had om een hotel in de Mexicaanse wereld te gaan zetten, maar daar lijkt me nu weinig plaats meer voor gezien de enorme uitbreidingen van het Western Hotelresort.
Pmon Een citywalk zie ik niet 1,2,3 gebeuren gezien je dezelfde kernactiviteiten gaat aanbieden als wat het stadsleven van Salou al te bieden heeft op loopafstand.
Ik kan moeilijk in schatten hoe ver het lopen is.. Maar ik denk niet dat het veel uit maakt. Je kunt met een Citywalk je hotelgasten trekken, die dan ook in de avonden iets te doen hebben. Juist als je het tussen ingang park en treinstation in legt, kun je ook veel daggasten verleiden om wat langer te blijven. Ze komen er immers langs. Orlando heeft op iDrive ook genoeg te bieden en ook Osaka staat bekend voor een goed nachtleven, toch draaien beide citywalks erg goed.