De Efteling zal hier nooit instappen het financiële risico is te groot, plus welke identiteit ga je er aan hangen? het heeft werkelijk 0,0 raakvlakken met de Efteling, ooit heeft men plannen gehad om de kasteeltuinen over te nemen dit had ik eerder zien gebeuren omdat je dan in het sprookjes thema kan blijven, ik zie ze RedForce nog niet 123 ommerken tot Pinonikko the ride 😛 (grapje).
Universal zie ik dit wel doen (hebben ook een veel grotere bankrekening om het plat te zeggen), een deel van de geruchten klopt inmiddels al (de organisatie is bezig (geweest) met voorbereidingen voor de verkoop naar een naar buiten onbekende partij.
Wie zegt dat de huidige handelingen niet een eis van Universal zijn?, misschien zal het niet direct Universal als eigenaar worden en gaan ze werken met een tussen aandeelhouder constructie waardoor uiteindelijk PA de rechten wel mag en kan gebruiken en gebruik van de expertise van Universal gebruik kan maken.
Een nieuwe eigenaar ongeacht of dit Universal gaat worden gaat echt niks doen aan de operations, deze zijn volledig ingericht om maar zoveel mogelijk Express passen te verkopen en een zo hoog mogelijke winst per bezoeker op te strijken, je zou als nieuwe eigenaar gek zijn om deze geldkoe naar de slachtbank te brengen.