Taronco Ik zou het, volgens mij als een van de weinige, enorm jammer vinden als ze het PortAventura Park volledig gaan ombouwen met IP's.
Nee, jij bent echt niet de enige die daar zo over denkt. Ook ik denk er zo over.
Maar er zijn wel een aantal attracties in het bestaande park, waar flink wat aan gedaan mag worden om deze weer op Universal niveau te krijgen. Zo heeft Dragon Khan echt een retrack nodig, en zou er in het gebouw van Dino Escape/Sea Odyssey echt een andere attractie geplaatst mogen worden dan dat geval wat nu alleen met halloween gebruikt wordt.
De rest van het jaar word dat gebouw namelijk niet meer gebruikt sinds enkele jaren.
En over El Diablo gesproken. De een vind dat nu nog wel een leuke familiebaan, maar de ander stapt er met pijn uit elke keer. En om dat laatste te voorkomen, heeft die achtbaan minimaal een retrack update nodig net als Dragon Khan.
En over Ferrari Land gesproken. Uitbreiden kan wel, maar veel groter dan het grootste themagebied dat er nu al is, zal dit ook niet kunnen worden. Volgens mij hebben ze alleen aan die kant nog ruimte op de bestaande parkeerplaats en verder niet. Ook was er een aantal jaren geleden sprake van een Ferrari hotel wat aan die kant zou komen, gedeeltelijk op of naast de bestaande parking. En dan blijft er dus nog minder ruimte over aan die kant.
En dat La Liga themagebied/pretpark waar een paar jaar geleden ook nog sprake van was........... Dat vergeten we gewoon liever helemaal. Net als de losse attractie die hiervan zou komen.
Eerlijk gezegd vind ik de toevoeging van SesamoAventura op de bestaande plek al verschrikkelijk.
De toevoeging is wel goed, zeker de darkride Street Mission, maar dan had ik het liever op een andere plek gezien in het park dan waar het nu ligt. Dan had het Polynesia gebied namelijk nog kunnen groeien, wat nu nauwelijks meer mogelijk is.