ik weet niet hoe groot(s) die thematisering daadwerklijk is. Als het écht groots is, zou de oppervlakte van het park gigantisch zijn, terwijl dat eigenlijk wel mee valt.. Als ik dan kijk naar de stijgerwerken bij de grotere rotsformatie, dan lijkt me het hoogste punt rondom de 8 meter te zitten. Dat is niet bijzonder.
Als de uitwerking goed word gedaan kan dat natuurlijk nog steeds vrij groots over komen, maar in de loop der jaren heb ik toch wel geleerd dat "Size matters".
Enkele voorbeelden: Fata morgana ziet zo cool uit omdat het ook meteen een groot gebouw is. World of Pandora laat bezoekers met name verbazen door de gigantische rotsen (die verder niet buitengewoon gedetailleerd zijn afgewerkt in vergelijk met andere delen in dezelfde wereld). En ook bijvoorbeeld Rookburgh zijn sfeer wordt grotendeels bepaald door het formaat van de wanden (en het hotel) er omheen. Ga je sightseeing doen in een stad, dan zijn het toch vaak de enorm opgezette gebouwen die vaak op de foto's gezet worden.