Jordy En dat is duidelijk een referentie naar pixies (zoals @Jordy aangeeft), wat verwijst naar de Engelse mythologie waar dat een piepkleine elf-achtige geest is, gekleed in groen die dansen op het maanlight op de muziek van kikkers en krekels (vrij vertaald naar de Encyclopedia Britannica).
In Merlins Quest zijn die iets meer plant-achtig afgebeeld, maar vond ik persoonlijk een van de sterkere aspecten van Merlins Quest. De link met Pixarus is dan duidelijk dat het vliegen/de vliegles gebaseerd is op het vliegen van de pixies.
Ik hoop hier en daar ook wat kleine pixies te zien in het gebied.
Meer on-topic, ziet er gewoon al goed uit in z'n huidige vorm, er komt ongetwijfeld nog heel wat thematisatie en decoratie af, maar dit ziet er momenteel extreem goed uit voor een park als Toverland.
Is het de beste gethematiseerde Sky Fly? Het zou raar zijn om daar al een oordeel over te vellen als hij nog niet klaar is, dus daar wachten we nog best even mee 😉.
Wat ik wel al zie, is dat heel veel elementen uit Avalon terugkomen. Zo zie ik in die doorgang onderaan rockwork terugkomen zoals die ook in de wachtrij van Fenix te vinden is. De schachttoren is dan weer mooi hout zoals ook het station van Merlins Quest uitgewerkt is. Het is allemaal momenteel een pak minder fel dan ik op voorhand gevreesd had, maar er is dan ook nog niet geschilderd, natuurlijk. Het enige wat er nu uitspringt, is het operatorhokje, dat wel heel fel is (en ik had mogelijk ook gewoon liefst een houten huisje gezien, die zien er gewoon prachtig uit), maar dat komt goed.
De enige echte zorgen die ik op dit moment heb is het kleurgebruik eens de attracties geschilderd worden en vooral de audio, hopelijk kunnen ze dat mooi in zones opdelen zodat er geen overheersing is qua geluid. Zodat er toch nog rustigere plekjes Avalon blijven en (zoals ik al eerder zei) het terras van de Flaming Feather geen tientallen tracks over zich heen krijgt.