Limburgleef maar als ze op termijn bij de wereldtop wilen gaan horen moeten zo toch naar de grote attracties toe.
Deze redenering snap ik niet helemaal. Ik bedoel, natuurlijk moet je ook grote gethematiseerde attracties hebben staan om bij de wereldtop te behoren. Maar betekent dat dan dat je geen flatrides erbij mag bouwen?
Als ik kijk naar de onbetwiste wereldtop, Disney, zie ik een Fantasyland wat altijd gevuld wordt met matig gethemede flatrides. In het resort in Parijs hebben ze zelfs driemaal dezelfde attractie staan, zij het in een ander jasje: Dumbo, Orbitron en de Tapijtjes in Studios. En dan heb ik het nog niet over die lelijke Parachutetoren daarzo. Of neem een Efteling met attracties als Halve Maan en Sirocco.
Zijn dat ook allemaal kermisattracties? Horen die parken ook niet bij de wereldtop omdat ze, naast mega-darkrides, ook wat flatrides hebben staan?
Ik ben het met je eens dat Toverland ook een goede immersieve attractie kan gebruiken, maar dat maakt niet ineens alles wat minder groots is dan dat tot een kermisattractie.