Attractieparken maken over het algemeen ook niet bekend welke partijen meebouwen, dus dat dit niet algemeen bekend is, is logisch 😉
JaylonToverlandgek De meeste mensen moeten eens snappen dat het niet om HUN gaat maar om families met kinderen!
Ik vind dit eerlijk gezegd wel een beetje een dooddoener. Eerlijk, het klopt dat Toverland voor een groot deel bedoeld is voor families met kinderen. Maar ook wij als fans kunnen deel uit maken van die target group. Eens, de gemiddelde bezoeker zal het niet direct opvallen als een muur kaal is, of als iets niet 100% gethematiseerd is. Maar dat betekent niet dat er geen kritiek geleverd mag worden.
Hoe die kritiek geleverd wordt, dat is weer een ander verhaal. Telkens iets de grond in stampen omdat je maar geen fan bent, is in mijn ogen niet oké. De kritiek moet wel onderbouwd worden.
Zo vind ik persoonlijk ook dat de kale muur bij Fenix een doorn in het oog is. Families zien dat ook. Moet daar iets aan gebeuren? Ja! Is het logisch dat dat i.v.m. het budget niet is gedaan? Ja.
We mogen kritisch zijn op Toverland. Zeker als fan! En ik ben er van overtuigd dat die kritiek komt vanuit het feit dat we Toverland (of welk ander park dan ook) veel gunnen. Toverland leest zelf ook mee en leert hier ook van. Immers, kijk maar naar de verbouwing van Zork. Die loods viel hen ook op en was geen gezicht, dus doen ze er iets mee! Maar dat we soms wel vraagtekens zetten bij hoe ze groeien? ja dat mag absoluut.