Convival
Dat is wat ik dacht te zien aan de 'metalen arm' inderdaad.
Maar niet duidelijk(er) te maken. Werkte niet zoals met een foto en contrast aanpassingen. haha

• JRS vindt dit leuk.

Station-de-Oost goed werk! Zat zelf ook een beetje te prutsen. Het lijk wel ontzettend op een sky fly, zou een goeie toevoeging voor Toverland zijn! Wat me opvalt is dat links bij de toren een soort van vierkantje te zien is (rondje) maar ook nog iets dat uitsteekt (pijltje). Op het eerste gezicht lijkt het me een freefall maar god weet wat ze allemaal hebben weggelaten.

Onderstaande foto ook even door het contrast filter gehaald, de toren bij de blauwe pijl heeft er bovenop een soort draakje zitten. En links naast de toren zit ook iets. Is het een stukje achtbaan of rails of schaduw? (Heel gek denken SuperSplash?)

En voor een SkyFlyer van Gerstlauer is in de Helix denk ik te weinig ruimte. 22 meter in stationaire posititie en 30 meter uitzwaai naar boven toe. Hoewel het wel gaaf is.

Jordy verwacht geen supersplash (hoe gaaf ik het ook zou vinden). Vgm zijn dat de uitsteeksel waar de parachute bakjes aan komen te hangen.

Jordy z,n ding als in plopsaland alleen dan beter gethematiseerd

Jordy je kan de parachute toren zien zitten de uitsteeksels die je ziet zijn de armen waar de parachute aan hangen

Dat speculeren en spelen met contrasten is toch wel een van de leukste dingen die er zijn bij de aankondiging van zulke projecten. Leuk om te zien!

In zie dus bomen in het meer staan. Ik hoop dat het volwassen bomen zijn. anders heb je dadelijk heel duidelijk wat nieuw is en niet

Debruijn7 mist blijft ook niet eeuwig hangen! 😏

Bovendien is de toren in de mist linksboven de Parachute Tower, als je goed kijkt zie je bij mijn bericht hierboven bij het linkse oranje pijltje een vorm van een platform en daarnaast een boom.
    Bij het rechtse oranje pijltje zie je onderin een bakje met een parachute erboven, het heeft even geduurd maar met een beetje verbeelding zie je het, anders teken ik het straks graag uit!

Originele bericht is hier Jordy

De parachute tower zou heel goed kunnen kloppen op deze locatie. Zoals eerder uitgerekend is er meer dan een radius van 24 meter beschikbaar en de parachute tower heeft een radius van 19 meter volgens de flyer van intamin.

Jordy Hoe zouden ze de gondels en 'armen' dan gaan vormgeven. Als hijskranen?

cas794 Dit lijkt toch alsof er iets van water of een brug over de baan gaat.

• JRS vindt dit leuk.

Pretparkgenot

Oranje is schaduw van baangedeelte van de Helix van Fenix, evenals het geel gemarkeerde, daaronder zit een stuk baangedeelte achter de wolken.

Groene pijlen lijken te wijzen naar een hek of muur, van een wachtrij? Of misschien een verhoging waar de mogelijke attractie op komt te staan. Mogelijk om er dan toch iets op te zetten zodat een eventueel uitzwaaiende arm het baangedeelte of trein niet zal raken.

Edit de gele streep door de groene pijl is een foutje.

Debruijn7 Lijkt me ook ongeveer direct bij binnenkomst avalon te zijn.
      Verder kan dit goed de top zijn van een droptower.

Looopings heeft een aantal plannen laten zien in een nieuw bericht:
      https://www.looopings.nl/weblog/20655/Bouwplannen-verraden-meer-details-over-vier-nieuwe-attracties-Toverland.html

Kort samengevat: Er komt een parachute-droptoren, een carrousel die ook op en neer gaat, een treintje met verschillende dieren. Tot slot komt er nog een attractie in de Helix van Fenix maar daar staat nog geen exact type genoemd.