Pretparkgenot Intamin heeft een nieuwe attractie toegevoegd aan de catalogus, namelijk de zogeheten 'Motion Tower'. Het is een soort gigantische tribune die tot grote hoogte reikt en kan kantelen. Een variant op het Flying Theater maar ook een soort vrijevaltoren. Volgens Intamin is het een nieuwe generatie van Flying Theaters met een capaciteit van 80 personen per rit die kan kantelen, een vrijeval kan maken en 4D effecten in de stoelen heeft (zoals de Dome Ride).
JrmWrm Ziet eruit als best een tof ding! Maar zolang je nog met de voetjes op een platform zit vind ik het geen flying theatre. De beleving lijkt me ook een stuk matiger als je op de 3e rij zit. Je kunt hier zeker een toffe attractie mee neer zitten, maar ik kan me niet voorstellen dat dit nou een betere vliegervaring gaat geven dan de klassieke flying theatres.
Pretparkgenot JrmWrm Dan krijg je dezelfde 'vliegervaring' als in Phantasialand met Race for Atlantis, oftewel niet. Ik vraag mij alleen af hoeveel parken zitten te wachten op zo'n gigantische kubus in hun skyline. Het systeem lijkt mij ook geschikt voor een verticale darkride, dus scherm weglaten en er een set tegenaan zetten.
Stijngeene JrmWrm Dat denk ik inderdaad ook niet. Zeker gezien deze toren geen wind/water effecten boven de stoelen heeft zitten. Natuurlijk kan dit via boven en onder gedistribueerd worden, maar dit zal altijd een minder nauwkeurige en ontspannend vlieggevoel geven.
Silacide Ben fan van heel veel producten van Intamin, maar dit is er niet 1 van, de flying theaters zoals we ze al kennen hebben naar mijn mening geen verbetering nodig. Ja, zo'n droptower er in verwerken is leuk, maar dan kan je dat denk ik beter verwerken in de individuele gondels in plaats van de gehele constructie.
Aurelius Al die motion tower movie dinges worden langzaamaan wel héél veel van hetzelfde… Kwam uit deze trend - behalve de flying theaters - überhaupt al een succes voort?
Pretparkgenot Aurelius Je moet het ook in een gigantisch gebouw kwijt, zie dat maar eens mooi aan te kleden. Geen park wil/kan dat buiten de hele grote jongens.
Coasterfrenzy Pretparkgenot Je moet het ook in een gigantisch gebouw kwijt, zie dat maar eens mooi aan te kleden. Geen park wil/kan dat buiten de hele grote jongens. Is dit gebouw dan echt zo veel groter dan een Flying Theatre? Volgens mij valt dat wel mee... Ok, van Flying Theaters heb je nog relatief kleine modellen, maar dan nog: 29m lijkt me best doenbaar. Zeker als je nog een paar meter de grond in gaat.
nevelig_nat Ik blijf het zeggen, we kijken al heel de dag naar een schermpje (telefoon, computers, tv). Laat me in godsnaam dan in een themapark iets échts beleven. Maar ik zal wel ouderwets zijn.
Pretparkgenot Coasterfrenzy Voletarium is 20 meter hoog, met 30 meter heb je een gigantische kubus. Zie maar eens een kubus ter hoogte van Baron 1898 weg te werken.