Van Walibi ontvingen wij het persbericht over het Halloween seizoen 2022 met de aankondiging dat vanaf nu de toegangskaarten te koop zijn.

VERKOOP HALLOWEEN FRIGHT NIGHTS GESTART: THE GATES ARE OPEN

Biddinghuizen, 31 augustus 2022 – Vandaag is de reguliere verkoop van Halloween Fright Nights en Halloween Spooky Days tickets van start gegaan. Ook is het al mogelijk om tickets te bestellen voor een van de drie haunted houses, twee walkthroughs en/of vijf experiences. Voor een langere Halloween-experience kunnen gasten overnachten in Walibi Village: After Dark.

Al het duister en kwaad heeft zich in de krochten van Walibi Holland verzameld. De sleutel naar donkere tijden is in handen van Eddie de Clown en hij opent de poorten naar onheil. De losgelaten freaks zijn bloeddorstiger dan ooit en beginnen aan de jacht naar nieuwe slachtoffers. The gates are open! Denk jij dat je nog veilig bent... of zijn je laatste minuten geteld?

Betreed de poorten van Walibi Holland tijdens Halloween Fright Nights op 8, 9, 15, 16, 20 t/m 23 en 27 t/m 30 oktober 2022.

Walibi Village: After Dark

Na het succes van vorig jaar organiseren wij dit jaar ook weer Walibi Village: After Dark. Na een helse avond Halloween Fright Nights gaat de Halloween-experience door op het vakantiepark. De gasten kunnen zich voorbereiden op een gruwelijk exclusieve 'overnachting'. De After Dark huisjes zijn geschikt voor 8-personen. Boeken is op eigen risico!

Halloween Spooky Days

Lekker griezelen en spoken met het gezin? Voor de vierde keer organiseert Walibi Holland
Halloween voor stoere monsters van 6 tot 12 jaar. Nieuw dit jaar: Camp of Curiosities. Een
spannende gratis walkthrough in circus-thema. Beleef overdag samen Halloween Spooky Days
in Walibi Holland op 8, 9 en 15 t/m 30 oktober 2022.

De kaarten zijn te koop via de webshop op walibi.nl/halloween/nl/halloween-fright-nights

Ik kreeg zojuist ook een e-mail van Walibi hierover.
Er staat nergens meer iets vermeld over de ''Slaughterhouse'' experience maar je kunt er wel kaarten voor kopen?
Foutje in het systeem?

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

nevelig_nat Hij staat wel op de plattegrond ingetekend, en je kan er tickets voor bestellen, dus het lijkt geen foutje te zijn.

een maand later

De verkoop gaat traditiegetrouw vanaf de tweede zaterdag meer dan goed. Maar dit kan toch niet? Kom op Walibi, haal die eurotekens eens uit je ogen en geef je bezoekers eens een goeie experience. Ze betalen er immers de hoofdprijs voor.

Loekiloeki Maar dit kan toch niet?

Gezien het tijdstip lijkt dit wel te zijn rond het moment dat de frighnights beginnen. Bij scarezone Nightmares is het dan altijd ontzettend druk.

scagen Gezien het tijdstip lijkt dit wel te zijn rond het moment dat de frighnights beginnen. Bij scarezone Nightmares is het dan altijd ontzettend druk.

Dat is geen excuus voor zo'n ervaring neer te zetten, hier moet je dan toch echt wel wat meer crowd-control voor gaan inzetten. Dit gaat zelfs richting gevaarlijk uit.
        Los daarvan verpest je zo de hele beleving op dat moment, maar als hier iemand flauwvalt of het lastig krijgt kan dit heel erg snel heel naar worden.
        Dit kan écht niet, hoe kort of hoe lang dat ook mag duren, hier moet echt betere crowd control zijn.

Om nog maar even aan te geven dat het niet aan een tijdstip of zone ligt. 😊

Loekiloeki Ik wil misschien wel een keer naar de Fright Nights, maar als ik dat filmpje zie dan zet ik er dus geen voet binnen. Zo'n drukte is toch veel te gevaarlijk, als er een paar mensen beginnen te duwen dan breekt er paniek uit. En dan is het nog niet eens donker. Zouden ze hier niet op aangesproken gaan worden door de veiligheidsregio?
          Ik was gisterenavond in Toverland, en daar was het ook heel erg druk, maar goed beheersbaar door de beveiliging die alles in goede banen leidde. Er heerste een gemoedelijke sfeer en ik heb me nergens benauwd of onveilig gevoeld.

Maikel Wat je het beste kan doen is beide parken in het eerste weekend proberen te bezoeken.

Loekiloeki Pohhhh.

Maikel Wat je het beste kan doen is beide parken in het eerste weekend proberen te bezoeken.

Klopt, is wel beter. Iedereen plant altijd een weekje later want dan zijn de acteurs meer op elkaar ingespeeld en zijn ze beter. (Is wel waar, maar als het aan Walibi ligt merk je weinig verschil. Die hebben kwaliteit altijd hoog liggen)

Toverland ben ik nog nooit geweest. Wil ik wel een keertje bezoeken. Weet alleen nog niet wanneer. Dit jaar sowieso niet meer.

Jarvo Iedereen plant altijd een weekje later want dan zijn de acteurs meer op elkaar ingespeeld en zijn ze beter.

Dagjesmensen houden daar geen rekening mee. Die komen in de latere weekenden omdat de marketing hun dan bereikt of dat het qua vakanties beter uit komt.

En in Walibi merk je enorm veel verschil. Al zou dat eigenlijk niet mogen. Bezoekers leggen er veel geld voor neer en iedereen zou daarbij dezelfde beleving moeten krijgen. Of ze nu de eerste of laatste zijn.

Dit is toch echt niet meer verantwoord... niet alleen naar veiligheid toe (want zo'n mensenmassa snel evacueren zal moeilijk worden, en wat als er iets gebeurd met iemand op zo'n punt... good luck om die te bereiken), maar toch ook naar ervaring toe.

Als je ziet dat hun app dan tot 6 uur wachttijd aantikt (wat hopelijk een fout was), maar dat er voor elke ride meer dan 60 minuten wachttijd staat is toch echt niet meer verantwoord. Hoe heb je uberhaupt dan een goede ervaring neergezet voor de gasten: bijna alle paden vol, wachtrijen die propvol zitten en zelfs verderlopen op wegen, waardoor er nog minder flow op de paden ontstaat... ik kan mij inbeelden dat dit toch niet de beste reclame voor hun is.

Halloween draait om angst, maar ik verkies toch een andere soort angst dan vertrappeld worden of een claustrofobische aanval. Dit is mijns inzien toch niet het eerste jaar dat ze Halloween organiseren, dan verwacht ik (zeker gezien de prijzen die ze durven vragen) toch iets van een heel ander niveau.

De beleving zal hier in ieder geval niet op verbeteren.

Kevjoe Hoe heb je uberhaupt dan een goede ervaring neergezet voor de gasten

Met deze drukte kan je de scarezones net zo goed opdoeken. Of geef een goede ervaring of doe het niet. Nu voelt het echt aan als asociaal geld graaien.

Overigens zullen er nu ongeveer 20k in het park lopen.

Loekiloeki Als ik dit zo zie weet ik opeens weer waarom ik liever niet meer naar de Fright Nights ga. Maar ja, zolang de gasten blijven komen zal het niet veranderen.
                  Ander voordeel is dat deze mensen niet naar Toverland gaan wanneer ze in Walibi zijn.. 😉

Tja, ik ben zelf ook al jaren niet meer in Walibi geweest tijdens Halloween vanwege de extreme drukte en de extreme prijzen. Maar ik heb ook bekenden die er vrijwel ieder jaar heengaan. Dus blijkbaar vind niet iedereen het erg.

En ja, zolang het park (vrijwel) uitverkocht is, zal er niets veranderen. Geld binnen harken om de magere resultaten in de rest van het jaar te verhullen.

En dan hebben we het nog niet eens over hoe deze mensen straks de parking af komen… sterkte.

Belachelijk dat dit nu nog voorkomt. Je zou toch zeggen dat ze er in dat Corona jaar van geleerd hebben. Maar blijkbaar is €€ het enige wat telt.

Kevjoe bekijk het eerder bericht. Rij van de LOST GRAVITY (die al zo’n lange wachtrij heeft) staat gewoon bij THE CLINIC voor de deur 😳

Hoe is dit nou ‘handhaafbaar’ te noemen.

Ben het helemaal met je eens. Walibi moet gewoon niet meer dan 10.000 gasten toelaten. De acteurs kunnen amper hun scares uitvoeren in zones die helemaal vol staan met mensen.

“Wat heb je vandaag allemaal gedaan in Walibi?”

Ik ben in 1 achtbaan geweest. De rest kon ik niet doen want het was te druk en we hadden tijdsloten voor de spookhuizen die eerst moesten. Maar we kwamen bijna te laat omdat er een aantal opstoppingen waren.

Loekiloeki Nu voelt het echt aan als asociaal geld graaien.

Nu pas? Het voelt al minstens 10 jaar zo. Ik ben blij dat de pretparkfans dit langzaamaan in beginnen te zien. Nu de dagjesmensen nog. 20 euro vragen voor een experience van 6 minuten is asociaal duur. Hoe goed die experience ook is.