Meint Nou ja, misschien ligt het wel voor een deel bij Six Flags, maar we hebben ook een Colossos die jaren dicht is geweest en Balder die dit jaar nog niet heeft gedraaid. Dit type attractie is onderhoudstechnisch ook gewoon lastig voor elk park.
Eerst Colossos, toen Balder, nu El Toro, in volgorde van openingsjaren. Ik ben benieuwd of T-Express in Everland ook nog aan de beurt gaat komen. Een nieuwere installatie, maar wel jaarrond open.
Ik ben niet op de hoogte van wat er met Balder gebeurd.. maar voor Colossos en El Toro gelden toch compleet andere situaties.
Colossos zijn structuur op zich was - voor zover ik begreep - nooit verkeerd. Wel de track zelf moest vervangen worden. Gezien de speciale constructiewijze was dit erg duur waardoor men nog lang heeft zitten wikken en wegen of het de investering wel waard was.
Colossos daarentegen had al een retrack gehad. Echter is deze niet door Intamin/Cortez gedaan, maar door één of ander bedrijf waar Six Flags zelf de track heeft laten produceren. Tenzij ze daarvoor toestemming gekregen hebben van Intamin (wat ik betwijfel) hebben ze dus genoeg aanpassingen aan de track moeten doen om onder de patenten uit te komen. Het lijkt er sterk op dat deze track van beduidend lagere kwaliteit was dan de originele (logisch, want Six Flags is gegaan voor een goedkopere oplossing) en dat kan hebben mee gespeeld in wat nu gebeurd is. Of er ook in de supports zelf in issue is weet ik niet 100% zeker, maar het lijkt er op dat de structuur zelf ook niet goed onderhouden is.
De exacte details zullen we wellicht nooit (volledig) achterhalen. Maar het is wel duidelijk dat al het nodige gerommeld is met El Toro