Ik ben vanmiddag in de Efteling geweest en heb de Oude Tuffer bezocht.
Paar dingen die me opvielen:
De wachtrij was een van de hogere in het park.
De Baron en Symbolica zaten allemaal rond de 15 minuten. De oude Tuffer gaf 30 minuten aan maar inclusief rit waren we er 3 kwartier zoet mee.
Het dubbele station voegt hierbij weinig toe omdat het uitstappen het niet aan kan. Lange opstoppingen zijn dan ook nog steeds te vinden op de rotonde.
Er zijn twee type karretjes en ze zijn een stuk krapper dan de foto’s doen vermoeden
Ik wilde met mijn 1.95m voorin zitten. Dit was misschien niet de beste keuze 😅
De bakken oogde op de eerste foto’s vrij lomp maar zijn van binnen eigenlijk heel krap.
De twee type karren zijn een open een dichte bak. De open stopte bij het linker station, de dichte bij het rechter. Ik heb alleen de dicht gedaan en de open bak leek ruimer.
De toevoegde ‘scenes’ zijn beter dan de foto’s me eerder deden vermoeden
Je kunt de hele rit toeteren en je hebt onboard muziek (die best prima en vrolijk is) en hoewel het een niet veel zijn is het best een leuke gimmick dat de kippen reageren op je toeter.
De vogelverschrikker die ik eerder rond zag draaien is in het echt lang niet zo kolossaal al eerdere beelden deden vermoeden. Ik heb hem alleen niks zien doen.
Al met al vind ik de update van de attractie een goed geslaagde verbetering. De baan is er weer klaar voor om vele jaren mee te kunnen. Al moet men echt gaan nadenken over ook een tweede uitstapstation, om de vaart erin te houden. Want een dubbel instapstation is leuk, het lijkt nu echt geen toegevoegde waarde te hebben.