Vooruit dan.
Ik heb vandaag staan kijken bij het in- en uitstappen (omdat ik er voldoende tijd voor had, de wachtrij was tenslotte weer 25 minuten en bij het uitstappen stond er een file van 8 auto’s). De gemiddelde in- en uitstaptijd van een doorsnee gezin (kinderen, vader/moeder) is 10 seconden. Opa en oma vertragen de boel met gemiddeld 5 seconden.
Het wegsturen van de auto na het uitstappen duurt langer dan het uitstappen zelf. De lege auto staat vaak nog 10-30 seconden stil. Waarom? Geen idee. Bij het instap-station staat de eerste auto altijd een paar minuten te wachten op de volgende auto. De eerste auto mag niet vertrekken voordat de tweede auto ook gevuld is. Het lijkt dus niet met een dubbel uitstapstation te zijn opgelost, maar met het eerder wegsturen van de lege auto naar het instapstation. Zo zag ik het in ieder geval vandaag.
Overigens was de kleuter heerlijk vrolijk aan het toeteren, die vindt het echt geweldig en een verbetering ten opzichte van de oude auto’s. Dat sturen vond hij maar niets, het botste teveel voor hem. Ik mag overigens niet mee toeteren, want dat is zijn taak. Ik mag achterin zitten en mee kijken (en foto’s maken van hem, want dat vindt hij tof).