Wat is het doel van je vlog? Wie wil je bereiken? Wil je professioneler overkomen? Of zijn de vlogs vooral voor familie en vrienden?
Ik zou als eerste zeggen koop een gimbal en misschien ook een betere camera en microfoon, maar als je vooral voor jezelf vlogt dan zijn dit flinke investeringen terwijl dat dan niet nodig is.
Een paar dingen die mij opvielen;
Audio: Je kan echt horen dat de microfoon van lage kwaliteit is, vooral het omgevingsgeluid klinkt niet goed. Ook is het audio volume van de omgeving zo hoog dat jouw stem soms wat moeilijk te horen is. Bijvoorbeeld tijdens het stukje waar je over FLY praat.
Als je aan het zoomen bent hoor je de zoom geluiden van de camera. Ik zou gewoon niet zoomen tijdens het filmen met deze camera. Schiet gewoon meerdere losse clips waarbij je verschillende zoomstanden gebruikt en edit die door elkaar.
Video: Je filmt uit de hand zonder gimbal, dat kijkt niet echt lekker en oogt heel onrustig als het beeld zo heen en weer gaat. Mocht je geen gimbal willen aanschaffen; Sta stil tijdens het filmen en ga niet ronddraaien met de camera, zo blijft het beeld al wat rustiger. Film gewoon wat losse fragmenten vanaf een stabiele ondergrond en plak die dan achter elkaar.
Een voorbeeld uit jouw video; je doet een praatje over FLY en ondertussen ben je de camera aan het omdraaien van je gezicht naar de achtbaan. Je zou beter gewoon het hele praatje jouw gezicht kunnen filmen en daar dan later wat b-roll clips van de achtbaan doorheen kunnen editen.
Inhoud: Je verteld vooraf en achteraf wat je gaat doen en hoe je dag was, maar tijdens de dag zelf doe je dit vrij weinig. Vooral van het dagje Fantasialand krijgen we eigenlijk niks mee. Film tijdens de dag jezelf ook voor, tijdens (niet altijd mogelijk) en na een attractie en vertel daar wat over. Je moet er niet vanuit gaan dat al jouw kijkers doorgewinterde pretpark liefhebbers zijn die alles al weten.
Dit waren enkele dingen die mij zo opvielen. Nou ben ik zelf ook geen professionele vlogger, sterker nog, ik vlog niet eens 😁 Maar ik kijk wel heel veel vlogs en dan zie je toch wel grote verschillen tussen beginnende vloggers en diegene die het al lang doen. Kijken naar vlogs van succesvolle vloggers kan je best wel wat leren en het verschil zien tussen jouw eigen vlogs en die van hun.
P.S.
Ik heb ook even jouw Puy du Fou vlog gekeken, en ik moet toch echt ook eens een keer die kant op gaan, wat hebben ze daar toch een mooie shows!