Kilometers zijn gemaakt in twee dagen Brussel en één dag in Pairi Daiza. Op naar de volgende kilometers in Walibi Belgium. Enkele jaren geleden nog een keer geweest, toch doet me vooral Kondaa naar het pretpark lokken. Als ook Tiki Waka een beetje, want die leek me ook erg leuk. Bij de parking werd al duidelijk dat het een drukke dag zou worden. Paar minuten na opening kwamen we zelf ook aan bij de ingang. Voor een dagje pretpark maken we vaak een plannetje wat te doen of welke richting op te gaan Aangezien Walibi rond een vijver ligt werd besloten linksom te gaan, met de klok mee.
We hadden nog geen zin om door elkaar geschud te gaan worden in de Weerwolf en de Vampier. Niet dat die Cobra zo soepel is, maar om lengtes van wachtrijen voor te zijn konden we deze gelukkig al na een kwartiertje afvinken. Het naastgelegen Popcorn Revenge was nieuw voor mij. Zo nieuw zelfs dat ik niet eens wist wát het was. Leuk gedaan, leuke wachtrij, leuke attractie, maar waarom wéér een shooter? Die dan ook nog eens voor de verandering óók floorless is. Het zal wel, vond hem leuk en geinig. Radja River werd voor nu even overgeslagen, even wachten tot het kwik wederom weer de dertig graden aan gaat tikken. Het 'geniale paleis' even verderop werd uiteraard wel gedaan, madhouse is leuk. Stonden ook meteen vooraan in de rij. Het achtbaantje tegenover hebben we overgeslagen, heb niet de draong om álle achtbanen te scoren voor de bingo. Die doe ik wellicht ooit nog eens als onze kinderwens in vervulling is gegaan.
Toen werd het tijd voor de volgende nieuwigheid. Psyké Underground hadden we overgeslagen, vind veertig minuten wachten te lang voor dit ding. Al vaker gedaan gelukkig. Maar goed, vijftig minuten voor Tiki Waka dan wel? Uhhh, ja, die is nieuw. Én eek me ook nog eens leuk. De capaciteit mag dan wel drama zijn, het wachten duurde minder lang dan verwacht. Elke keer liep het beetje bij beetje door en met Kondaa op de achtergrond was het kijken naar andere dingen ook leuker. Ook met deze nieuwe credit erbij kan ik zeggen dat ook deze leuk is. Leuke layout, soepel, tof gedaan, goede uitbreiding. Het woordje Kondaa viel net he? Daar gingen we ook naartoe. De andere shooter werd overgeslagen, zeker met zestig minuten wachttijd. Kondaa liet me weten dat het slechts een half uurtje wachten was. Mijn vrouw wilde niet dus werd de single rider gekozen. Ben geen fan van dit soort wachtrijen. Het meerendeel van die rij wordt toch gevuld met ouders / kinderen of koppels en / of vriendengroepen. Ok, ze zijn bereid gescheiden te gaan. Voor mij als échte single schiet het niet op. Van mij mogen groepen geweerd worden bij de ingang van de singles. Maar goed, zal ermee moeten leven want later bij Pulsar moest ik ook gebruik maken van die wachtrij.
Maar Kondaa, wat ben je gaaf zeg. Werd ingedeeld op de derde rij duus zat lekker best vooraan. de vergelijking kon worden gedaan want enkele dagen ater zou ik in de Expedition GeForce gaan. Welke van de twee is de beste? Maar voor nu geldt, gaaf, snel, goed bochtenwerk en meer dan genoeg airtime. Topper in België, misschien wel de beste van het land denk ik. Die in Plopsa nog niet gedaan, maar daar ben ik geen liefhebber van. Kan er ook nog niet over oordelen, maar denk dat Kondaa de beste is van het land. Anyway, na bijgekomen te zijn was het weer tijd om lekker wat te gaan eten en drinken in het western gedeelte. Calamity Mine stond te loeren naar ons en het is een zekerheidje om die te doen als we in Walibi Belgium zijn. Geen slechte rit, altijd leuk die mine trains. Daarna was het tijd voor Pulsar. Gaaf ding, beetje nat, helemaal geen problemen mee met dertig graden en volle zon buiten. Maar mijn vrouw wilde ook een water-attractie doen. Flashback was gesloten door storing, Radja River is de volgende halte. Vijftig minuten wachten, maar zulke wachtrijen schieten vaak wel op. Moeten er wel boten voorbij komen, dat ging niet erg hard daar. we kwamen er lekker nat uit Vroegen ons sterk af hoe sommigen er zo droog uit konden komen. Besloten werd om nog even wat te gaan drinken en de laatste twee uit te kiezen van deze dag. Was eigenlijk simpel. De twee Vekoma's aan het begin van het park hadden we nog niet gedaan. Veertig voor de woodie en 20 voor de slc. We zullen het ermee moeten doen. Ook hier schoot de wachtrij best wel op en voordat we het wisten hadden we beide coasters gedaan.
Walibi heeft ons een leuke dag bezorgd. Ondanks de drukte en de overgeslagen attracties al met al een leuke dag gehad. Betaalde voordringkaarten doe ik bijna nooit aan, heb er een hekel aan. Alleen een keer in Phantasialand heel wat jaren geleden, stonden we om tien uur in de file op de snelweg en waren we pas om half twaalf in het park. Toen wel eentje gekocht. En ooit in Port Aventura waar het ook verschrikkelijk druk was. Maar anders nooit, geen fan van die dingen. Dan maar liever wat dingen overslaan. We hebben gelukkig genoeg kunnen doen. Walibi Holland heeft de beste achtbanen van de twee, maar vind het gehele plaatje van Walibi Belgium beter. Gezelliger, meer sfeer. Kon ook overal terecht met mijn Nederlandse taal. Personeel was vriendelijk. tijdens het uitsorteren viel me op dat ik wel erg weinig foto's heb gemaakt in het park. Maar wil toch iedereen laten weten wat ik ervan vond. Au revoir en tot ooit.
Bedankt voor het lezen.