Niek waar is dat dan vandaan gekomen? Hoe is dat een eigen leven gaan leiden? Ik heb het meerdere keren gehoord, dus ging er van uit dat Efteling dat had gecommuniceerd.
Mensen die hun theorieën verkondigen als waarheden gebaseerd op de wandelgangen in hun fantasie. Men leest het en neemt het aan als waarheden zonder het te fact checken en gebruiken het vervolgens weer om kritiek te leveren op de Efteling wanneer het dus anders loopt dan de fantasieën van fans. Tale as old as time.
Niek (al verandert dat weinig aan de rest van mijn stellingname 😉 )
Oke. Disney. Kondigde in 2018 3 themawerelden aan voor 1 van de 2 pretparken. Ondertussen is er daar één van opgeleverd en dat was grotendeels een restyling van een al bestaande themawereld. Onder aan de streep is er na de aankondiging van 2018 dus maar 1 nieuwe attractie toegevoegd in het Disneyland Paris resort. Frozen opent (hopelijk) laat in 2025. In die tijd heeft de Efteling de Python ge retracked, evenals de Oude Tuffer en Joris en de Draak. Carnaval Festival, Droomvlucht en Piraña kregen groot onderhoud. De Zes Zwanen werd toegevoegd en ook Vrouw Holle keerde terug. Max en Moritz opende en ook Backerei Krümel. We kregen Nest!, Fabula, Sirocco, Archipel en voordat Frozen opent hebben we Danse Macabre en waarschijnlijk ook Grand Hotel.
Efteling Grand Hotel is het eerste project sinds De Vliegende Hollander (2006/2007) dat aanzienlijke vertraging oploopt tijdens het bouwproces. Voorheen zijn de meeste bouwprojecten van de Efteling perfect verlopen en zijn we waarschijnlijk te verwend geraakt. Maar dat kan aan mij liggen.