Vandaag kon ik de verleiding weer niet weerstaan om even van het eerste lentezonnetje te gaan genieten in het park. Lekker rond gelopen en eens met een andere blik naar alle projecten en dus ook het hotel gekeken. Wat ik opmerkte; het hotel staat niet precies haaks op het eerste stuk van de Promenade. Als je voor de arcade staat, kijk je tegen het sprookjesbos aan en straks loop je dus ietwat naar rechts om de promenade op te gaan. Een mooie doorkijk naar de promenade is er dus niet echt.
Verder lijken mij een paar logistieke elementen die wijzen op/vragen op een 'simpele' oplossing.
Het hotel en de arcadeboog gaan een geweldig aanzuigende werking op de bezoekersstroom hebben straks. Het wordt logisch om 'via' het hotel het park te betreden en te verlaten. Da's een. Wat we daarnaast al lang bezig houdt, is hoe de routing gaat zijn langs de serre, als daar ook nog een terras komt te liggen. En dan zijn er nog de sterke geruchten over een halte voor de stoomtrein.
Ik denk dat het pad tussen Fabula en Aquanura verdwijnt. Dat waar we nu langs het hotel lopen en het spoor oversteken, terras of onbegaanbaar wordt en dat daar ook het stationnetje komt. Je kunt dan nog wel via de Aquanuravlonders direct richting Fata Morgana/Krümel lopen (of langs het Theater) maar dat is dan vóór het hotel langs. De hoofdroute wordt dan echt gewoon over de Promenade. Qua bezoekersstroom en terras is het handiger, je houdt je serre wat exclusiever en je hebt de spreiding van bezoekers over het park in de ochtend wat meer in de hand.
De fan ziet dan ook meer mogelijkheid om met een leuk station en veel ruimte voor groen de aandacht weer wat van Fabula af te leiden, maar dat zal wishful thinking zijn.