Japio De laarzen van de Reus als prullenbakken. De silhouet motieven in de kastdeuren/lambrisering. De figuren verborgen in het behang rondom de kamer. De kleine grapjes in de badkamer. Het spel op het bijzet tafeltje met 'Efteling' opdrachten/verwijzingen. Dat maakt het toch echt Eftelings, want je ziet dit nergens anders.
De stijl is neutraal te noemen. Modern met chique elementen. Maar door deze kleine details maakt het wel een speciale kamer die alleen in de Efteling te boeken is (en dan heb ik het nog niet eens over de Thema Suites gehad). Dat heb ik zelf zo ervaren in het Hotel, maar hoor je ook van veel andere gasten of in de reviews terug.
Dat kan dus ook prima in het Grand Hotel gedaan worden. Prachtig mooie kamers die wellicht vrij neutraal zijn met modern en chique elementen, maar wel die kleine details hebben waardoor het Eftelings wordt. Op basis van de plattegronden die gelekt zijn, zullen deze ook wel terugkomen. Alleen al het feit dat de kleurstellingen anders zijn o.b.v. het uitzicht dat je hebt toont dat ze daar wel over nadenken.
Maargoed, smaken verschillen daarin misschien. En dat mag! Dan zijn er straks 4 verblijfslocaties met allen een eigen stijl. Heb je ruim de keus om jou specifieke stijl te vinden om in te blijven slapen.
En dan ben ik toch ook wel benieuwd. Wat maakt een hotel kamer in de Efteling Eftelings? Moet het allemaal zo schots en scheef zoals Pieck tekende? Of moeten we blijven hangen in de dromerige stijl van Van De Ven? Ik denk dat zoiets je Hotel alleen maar oudbollig of verschrikkelijk overprikkelend zou maken. Nee dan ben ik echt meer fan van strak en modern met leuke Eftelingse details, dan een van top tot teen Anton Pieck kamer.