Toch bijzonder, er zijn voor het eerst detail foto’s van de al eerder gevreesde kieren tussen de prefab platen en er zijn twee post met enkel een interessante vraag hoe de Efteling die gaat wegwerken. Geen kritiek, hooguit wat spanning wat de bouwmethode voor het uiterlijk van het hotel doet en vooral interesse.
Vervolgens is er 1 post over het architectenbureau, met enkel de suggestieve vraag of dit zo positief is voor het interieur.
En daarna komt de negativiteit politie om de hoek en is ineens “iedereen” voorbarig en “allemaal” kritisch en negativiteit “alom”.
Hebben jullie nu echt niet door dat je zelf de toon zet? Speel de negativiteit kaart nu eens niet en discussieer mee. Hoe denk jij dat het park het hotel afwerkt? Hoe interessant wordt dat om te volgen. Hoe komt de Efteling tot keuzes om bureaus in te schakelen en wat vind je daar van?
Ik ben oprecht benieuwd hoe het park de Vinex look bij het hotel gaat voorkomen. We hebben al gezien op de concept dat de hogere verdiepingen verticale elementen in de gevel hebben die het mogelijk gaan camoufleren. Maar juist het onderste deel van de gevel waar je bovenop staat lijkt dit niet te hebben. Ik vind het in ieder geval een gewaagde bouwmethode om te thematiseren, en dat zonder oefenen met een kleiner gebouw, ik ben oprecht benieuwd naar de oplossingen.