Het lijken dus effectief de twee torens aan de zijkanten van het hotel te zijn die gesneuveld zijn. Maar op zich vind ik het geen verslechtering, het gebouw ziet er zelfs authentieker uit op die manier. Want de verhoudingen van het oorspronkelijke gebouw klopten niet helemaal omdat de zijkanten zo druk waren. Ik denk trouwens niet dat men met deze ingreep zoveel bezuinigt, het lijkt dus eerder een esthetische overweging te zijn.

https://www.looopings.nl/img/foto/24/0221feehotel2.jpg

https://www.looopings.nl/img/foto/24/0221feehotel3.jpg

https://www.looopings.nl/img/foto/24/0221feehotel1.jpg

Echt bijzonder, maar als je foto's en video's van de bouw bekijkt dan zie je vrijwel geen werklui.
Je zou toch als Efteling de bouwplaats als een mierennest willen zien. Overal mensen aan het werk.

Op dit tempo kun je in 2030 het hotel in...

Station-de-Oost dit is dus precies wat ik met mijn "radiostilte de afgelopen week" probeerde te zeggen.

Een rondje foto's. De naad tussen de panelen is nog best wel flink eigenlijk, daar komt gewoon licht doorheen nu. Dat komt vast allemaal goed, maar ik als niet bouwvakker zou gedacht hebben dat die panelen strakker op elkaar zouden zitten 😁

Op bovenstaande foto zie je de kier goed zitten.

We gaan het afwachten hoe de afwerking wordt, maar voorlopig is dit veel te veel Vinex-wijk. Zouden ze bijvoorbeeld nep specielagen aan gaan brengen?

Afwerking gaat hier alles doen, maar er is veel werk aan de winkel wil je dit uiterlijk toonbaar maken voor een themapark.
    Wordt interessant om te volgen hoe dit gaat.

Het lijkt wel een playmobil bouwpakket zo 😅. Ik begrijp de voordelen van prefab en ben er aardig voorstander van bij woningbouw. Ben ook benieuwd of we het hier in het eindresultaat nog kunnen zien.

• Mark vindt dit leuk.

pretparkgekkie05-10 ja dus? Is toch een heel ander project met een heel ander budget. Ben nou toch eens niet zo voorbarig allemaal en wacht het gewoon eens af. Vindt dit echt een sensatiebericht puur voor de kliks en likes.

De negativiteit is weer in overdaad aanwezig , straks als het af is is het weer hosanna. We raken er aan gewend.

R013
        Je mag toch wel je zorgen uiten als je ziet hoe het Eethuys er nu uitziet en hoe sober, steriel en minimalistisch de andere projecten van dit duo architecten ogen?
        Ik denk gewoon dat er veel mensen dol zijn op de stijl en uitstraling van de Efteling en het jammer vinden als het nieuwe hotel straks het “Efteling sausje” mist…

Laat ik het zo zeggen, dankzij het Eethuys hebben ze de lat lekker laag gelegd 😑

En dat heeft niets met budget te maken want het Eethuys is niet bepaald budget-technisch een probleem, het is ontwerptechnisch een probleem. Men begrijpt de Efteling-stijl niet.

Vreemde keuze. Waarom kiest de huidige directie hiervoor? Ze hebben zelf genoeg ontwerpers, waar zijn die dan mee bezig??? Gelukkig is de buitenkant van Sander de Bruin. Binnenkant kan, als het net zo mislukt als het eethuis (ja ik was er, is ontzettend....doorsnee, saaaaai)
          kan het in de toekomst , als er een andere directie is met andere prioriteiten, weer beter worden (zie t Witte Paard)..

R013 straks als het af is is het weer hosanna

Wat een gelul

• R013 heeft hierop gereageerd.

Wat een keus om voor dit soort clowns uit de net-niet grachtengordel in te huren, geef de eerste beste willekeurige persoon op straat de helft van het geld en er komt mooier resultaat dan wat er in Bosrijk te vinden is. Beetje interessantdoenerij of vriendjes politiek om helemaal in Amsterdam te gaan kijken, is er lokaal in regio Tilburg of regio Den Bosch geen architectenbureau?

sid69 Dat snap ik dus ook niet. Een compleet eigen ontwerpteam en dan plots alsnog zoveel uitbesteden.

Wellicht vergt Danse Macabre veel aandacht.

Liampie Toch is dat (bijna) altijd zo , dus zo’n gelul is het niet😉

Jeff82
              De tendens de afgelopen dagen is mbt de Efteling weer negatief alom , van een metalen hek wat nog niet af is tot het interieur van een hotel waar amper een etage van omhoog staat , tot een spleet in een prefab muur in een niemandsland.

Ik heb er geen problemen meer mee , zoals ik zei het wendt hoor😉