Dutch23 Iets waar de Efteling vrij weinig aan kan doen terwijl veel boze tongen het verwijt vooral bij de Efteling zochten. Hopelijk kan het bedrijf een doorstart maken.
Geen idee of de Efteling hier veel aan kan doen, als opdrachtgever heb je een rol en er zijn mogelijkheden kredietwaardigheid te checken.
En hiermee zeg ik niet dát de Efteling hier iets aan kán doen, maar zonder inhoudelijke kennis kan je ook niet stellen dat ze er vrij weinig aan kunnen doen. We weten het simpelweg niet.
Feit blijft dat een bouwplaats 5 maanden stil ligt en dit gek is. Met mijn 19 jaar ervaring in de bouwwereld, in het bijzonder projectmanagement, kan ik dat stellen. Ik heb vanuit diezelfde expertise het park ook al eens complimenten gegeven dat ze over het algemeen de projectmanagement van de bouw zéér goed op orde hebben. Wat deze vertraging extra bijzonder maakt.
Tenslotte denk ik dat dit -mogelijk- faillissement eerder een extra obstakel is op de hobbelige weg die de bouw van het hotel schijnbaar is, als de reden van de stilte in de bouw. Dit is iets recents en niet van 5 maanden geleden.
Ik hoop dat de partijen er snel uit komen, er zekerheid is voor de medewerkers en het liefst natuurlijk in de vorm van géén faillisement.