Het begint nu wel erg lang duren voordat eerste onderdelen en de hijskraan op bouwplaats komen.

Mark een trap zou dan logischerwijs vanuit de lobby omhoog gaan maar dan al stoppen bij de eerste verdieping omdat er vanaf de tweede verdieping hotelkamers in de weg zitten.

• Mark heeft hierop gereageerd.

Gert-Jan eerste verdieping omdat er vanaf de tweede verdieping hotelkamers in de weg zitten.

Goed punt. Het is ook al weer even geleden dat ik goed in de bouwtekeningen gedoken ben.

Al zou daar best wel eens een hoop in gewijzigd kunnen zijn. Na de vacature van hotelmanager lijkt het aantal kamers verminderd, allicht die bij de Lobby? Mits deze concept waarheid is.

Ben benieuwd wanneer we echt veel activiteiten op de bouwplaats gaan zien. Het kan nu echt niet lang meer duren, het is al weer even september immers.
    Had ergens vanaf deze week verwacht.

Gert-Jan eerste verdieping omdat er vanaf de tweede verdieping hotelkamers in de weg zitten.

Goed punt. Het is ook al weer even geleden dat ik goed in de bouwtekeningen gedoken ben.

Al zou daar best wel eens een hoop in gewijzigd kunnen zijn. Na de vacature van hotelmanager lijkt het aantal kamers verminderd, allicht die bij de Lobby? Mits deze concept waarheid is.

Ben benieuwd wanneer we echt veel activiteiten op de bouwplaats gaan zien. Het kan nu echt niet lang meer duren, het is al weer even september immers.
    Had ergens vanaf deze week verwacht.

Trollenbol En ja, het is even stil op de bouwplaats, maar vervolgens wordt er meteen moord en brand geschreeuwd dat het project vertraging heeft opgelopen

Maanden en maanden geen activiteit is niet “even stil”. Een bouwplaats leg je niet “even stil”, er is iets aan de hand. Ook met de vernieuwde bouwmethode met complete prefab gevels zorg je gewoon dat die arriveren als de kelder gebouwd is.

En vast zal het hotel in 2024 openen, een jaar is lang, maar echt niet op de oorspronkelijke bedachte datum. Ze zijn alleen slim genoeg geweest, in de huidige onzekere bouwmarkt, die openingsdatum of periode niet te melden.

• R013 heeft hierop gereageerd.

Ik had het vanaf afgelopen week al verwacht eerlijk gezegd. Gelukkig liggen ze prima op schema, dus er zal weinig aan de hand zijn 😉

Mark De Efteling heeft volgens mij ook wel geleerd van harde openingsdatums communiceren. Maar goed ook!

Zelfs al zou de gevel op een andere locatie opgemetseld worden, echt lang zal het toch niet meer mogen duren vooraleer de prefab wanden toekomen, het interieur en de technieken nemen ook nog wel wat tijd in beslag.

Eerlijk dit gaat geen 2024 meer worden, ook al is op een andere locatie alles al voor een groot gedeelte klaar.

Nee dit zal denk ik eerder de zomer van 2025 worden, zeker aangezien binnen ook alles nog moet worden opgebouwd.

Niks mis mee natuurlijk, en verwacht dat daar binnenkort ook een update over komt, zodat iedereen weet wat de status is 🙂

Ruwbouw kan vaak snel gaan. Een verdieping per week is mogelijk afhankelijk van de bouwmethode. 2024 is nog steeds geen vreemd openings jaar maar dat maakt dit gapende gat in het entree gebied niet minder dubieus.

MattaM Ruwbouw kan inderdaad snel gaan maar is tegenwoordig dan ook maar circa 30% van de bouwtijd. Als de ruwbouw 3 maanden duurt vanaf nu dan zijn er nog minimaal 6 maanden nodig voor de binnenafwerking. En dat vind ik al optimistisch eerlijk gezegd. Ik twijfel dus ook over 2024.

Word gewoon (eind) 2024 , heb een paar oud collega’s bij de Efteling die in dit hotel komen te werken en die hebben onlangs te horen gekregen dat het open moet zijn in Q3/Q4 van 2024.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.
            • wh_k vindt dit leuk.

pretparkgekkie05-10 Ik deel je mening hierin. Ze hebben Dance Macabre voorrang gegeven dat zie je ook in de bouw.

Andere aannemers, andere ontwerpteams, andere project teams... waarom zou er voorrang aan gegeven zijn....

R013 Word gewoon (eind) 2024

December 2024 is ook nog gewoon 2024 natuurlijk 😆

Zou sowieso beter zijn om in het laagseizoen te openen. Weet niet of je in een gloednieuw hotel gelijk een volle kerst en O&N bezetting wilt hebben terwijl er nog sprake kan zijn van "kinderziekten", zowel operationeel als functioneel. Beste om eerst 3 a 4 maanden klaar te stomen voordat je volle bezettingen gaat draaien. Begin januari 2025 zou bijvoorbeeld perfect zijn. Genoeg tijd om het personeel klaar te stomen, faciliteiten te testen en te finetunen, te onderzoeken wat werkt qua horeca, te onderzoeken waar gasten tegenaan lopen, etc. Denk dat ze liever met vol vertrouwen de toekomst tegemoet gaan, dan kost wat kost de kerstperiode mee te willen pakken.

wh_k Dat maakt voor een hotel nou juist niks uit. Als je volle bezetting nog niet aan durft/kan dan zorg je gewoon dat een deel van de kamers niet te boeken is en leeg blijft. Al betwijfel ik of ze dat zouden doen, ze hebben tenslotte al wel wat ervaring met verblijfsgasten in Kaatsheuvel.

Ik persoonlijk denk echter wel dat we voorzichtig aan het idee kunnen gaan wennen dat het hotel pas in 2025 zal openen. Ik heb inmiddels vanuit zoveel kanten gehoord dat het allemaal niet fantastisch gelopen is/loopt dat ik me niet kan voorstellen dat ze 2024 nog redden. En misschien is dat niet eens zo erg met Danse Macabre die in 2024 opent, dan spreid je toch weer een beetje de nieuwigheden en kun je weer wat vaker in het nieuws komen. Maar ik laat me graag verrassen natuurlijk.

Die kroonluchter, wow wow wow, dit word prachtig....wie wilt hier niet 3 nachten slapen. Disney op zijn best.

• Olaf heeft hierop gereageerd.
                  • Olaf vindt dit leuk.

DennisSnijboon zou graag daarzo willen overnachten tijdens oud en nieuw. En hotelkamer op park zicht hebben