PretparkPower Ik wil geen ouwe koeien uit de sloot halen, maar hoe gaan ze straks voorkomen dat mensen via het hotel naar binnen glippen als de kaart controle in het huis blijft plaats vinden? Het ziet er erg ‘open’ uit allemaal.

Ik heb het geprobeerd met bovenstaande plaat helder te maken. Je ziet namelijk dat er 3 poorten komen (tussen de witte palen). Ik vermoed dat afscheiding in de vorm van hekwerk/bossage op de roze lijnen komen te staan.
Met de paarse pijl de route hoe hotelgasten het hotel betreden, waarbij ze bij de twee huisjes ook 'kaartcontrole' passeren. Het gebied tussen de roze lijnen is dus bínnen het park, maar enkel voor hotelgasten toeganlijk.
Parkgasten kunnen op bovenstaande manier niet op het voorplein komen wat enkel voor hotelgasten is.
In blauw de toegang van hotelgasten tot het sprookjesbos en daarmee het park. Vermoedelijk kunnen ze daarnaast via de winkel het park in-uit. Hier zal wel een controle moeten zijn of je wel/niet hotelgast bent. Geen idee echter hoe dat werkt.
Ik vraag me aan de hand van bovenstaande foto's serieus af of we echt wel eerder onder de arcade door moeten. Er moet echt nog veel gebeuren. Ik verwacht ergens echt nog niet dit weekend.
Nu is bovenstaande uitspraak met een slag om de arm, er kan in een week tijd immers veel gebeuren. Maar de doorgang is nu nog niet eens af qua bestrating op het voorplein en ook beplanting is nog niet aanwezig.
Wat wel opvalt is dat ze van Aquanurazijde naar Parkeerterreinzijde werken. (van boven naar beneden op de foto's) Dus op gegeven moment is alles gereed aan de Aquanurazijde en hoef je geen transport meer te hebben tussen de mensenstroom.
Als daarna ook een deel van de bestrating en planten aan de onderzijde (Parkeerplaatszijde) gereed is wat naast het doorgaande pad richting de Arcade ligt, kan je uiteraard de boel open gooien.
Hoe zeer ik ook de rommel zat ben in het openingsgebied en hoop op een vlottere opening, zie ik daarnaast voor het park de meerwaarde niet. Hooguit dat het handig is als de bovenste overweg in het spoor, die vermoedelijk weg gaat, gesloopt moet worden. Maar dat kan ook in de laatste week voor opening.
Voorlopige gok van mijn kant, we gaan pas eind juli door de Arcade, vlak voor opening hotel.