Iedereen roept hier ‘budget cuts’ maar is ruimtegebrek niet ook gewoon stomweg een belangrijke reden? Het hotel past echt maar net op deze plek, dan heb je daarna weinig ruimte voor afwerking en inrichting van het omliggende gebied. Ik blijf erbij dat het hotel op deze plek geen handige keuze is en dat zie je in dit soort lastige afwerkingen eens te meer terug.
En ja, natuurlijk, met een groter budget krijg je alles mooier aangekleed en beter weggewerkt, ook (of juist) als de ruimte beperkt is. Maar daar moet je dan als Efteling een keuze maken. We hebben budget x en we willen een hotel formaat y, gaan we voor dat geld een mooi hotel kunnen bouwen en goed kunnen inpassen op deze plek? Ik betwijfel of het antwoord ja is.
Niet dat het gras groener is bij de buren hoor. Ik heb laatst Fantasy Springs met het bijbehorende hotel in DisneySea met eigen ogen gezien, dat is ook een matig afgewerkt blok met veel te weinig ruimte eromheen. En daar kan je toch echt niet spreken van kleine budgetten.