Piet_Verdriet Eigenlijk weet ik door dit filmpje maar voor het eerst dat je Grand Hotel op zijn Frans moet uitspreken en dat het de stijl van de klassieke 19de eeuwse hotels wil benaderen. Dat verklaart het interieur ook beter.
Quefox_ Die raampjes lijken klein door de schaal van het gebouw, maar zijn in werkelijkheid helemaal niet klein.
Anubite Dat is niet zo, tegenwoordig voorzien ze heel veel luidsprekers zodat het geluid enkel plaatselijk verspreid wordt. Je moet niet ver lopen om het niet meer te horen. Ik denk zelfs dat je in hotel al nauwelijks meer zult horen.
Mark De pinakels moeten nog op de torens. Dus er zijn duidelijk nog werken gepland.
Eigenlijk stoor ik me nog het meest aan de vreemde kleur van daken en de positie van de schoorstenen (liftkoker), het is vooral dat dat er lomp uit ziet. Met de gevelafwerking an sich heb ik geen problemen. Dat ziet er nu nog nieuw uit omdat het ook nieuw is, dat zal vanzelf wel verouderen. Inschaduwen is m.i. niet nodig.
De daken daarentegen hebben die groene kleur omdat ze een koperdak moeten voorstellen, maar nu ziet het vooral erg nep uit.
Maar ik heb goede hoop dat de pinakels op de torens het gebouw nog wat meer elegantie zullen geven dan nu het geval is.