kraakstoel aan de ene kant ben ik het met je eens, maar tegelijkertijd is de Efteling wel gewoon jaarrond open dus zal dit een groot een deel van de tijd wel de realiteit zijn als je het park bezoekt.

Er gaat vast een lading dennen en sparren in het park komen om een en ander weer af te dichten. Want een derde eiken is desatreus voor de kwaliteit van de bomen, maar alles vervangen voor dezelfde soort sparren is geen issue. 😉

Bij Pinokkio is sinds de realisatie natuurlijk al een enorme kaalslag geweest die het sprookjesbos daar heeft opengewerkt en dat is nooit meer goed hersteld. De nieuwe boompjes daar worden niet zo hoog als dat de oude collectie deed.

Het lijkt erop dat ze de liftschacht aan de linkerkant van het hotel is 'weggewerkt' als een blok dakbedekking,
Yikes... 😬

Cindy op twitter

Oei wat lelijk. Hopelijk komt hier een mooie grote boom voor

• MrRC vindt dit leuk.

Zal vast goedkomen in het geheel.

Aangezien het gehele dak op die manier wordt afgewerkt denk ik dat het niet echt opvalt. Daarnaast zie je dit maar vanuit 1 hoek denk ik. Al met al lijkt me dit niet zo'n groot probleem

Het feit dat ik het niet meteen zag geeft mij opzich een goed gevoel erover. Maar nu ik het zo zie, het lijkt een beetje op een container van rotterdam haven haha, maar komt vast wel goed

Dat komt door het weghalen van de koepel op de voorste toren. Die groene koepel stond in verbinding met dit stukje afwerking waardoor het een geheel leek. Dat geheel is nu verstoord.

• scagen heeft hierop gereageerd.

Michael Dat komt door het weghalen van de koepel op de voorste toren. Die groene koepel stond in verbinding met dit stukje afwerking waardoor het een geheel leek. Dat geheel is nu verstoord.

Ik ben benieuwd waar je dat op baseert want dit was nergens aanwezig in de ontwerpen met die koepel 🙂

In eerdere ontwerpen zouden de lift schachten door getrokken worden in de wit gestucte muren, en met het aanpassen van de koepel is dus besloten de schacht afwerking ook aan te passen.

Op het op het 3d ontwerp van het eerste concept kan je dat mooi zien, dit komt overeen met de eerste concept art.

(Ben mij er bewust van dat dit 3d ontwerp fan made is.)

Ik heb vaker voorbij zien komen dat het hotel zichtbaar is vanuit het sprookjesbos... maar ik ben gisteren best geschrokken hoe duidelijk je het hotel kan zien vanaf het Piranaplein. Het is wel echt heel erg groot zeg.

scagen In eerdere ontwerpen zouden de lift schachten door getrokken worden in de wit gestucte muren, en met het aanpassen van de koepel is dus besloten de schacht afwerking ook aan te passen.

Die wit gestucte muren zijn volgens mij ook een interpretatie van de bouwtekening? Ik had begrepen dat die liftschacht in verbinding stond met de koperen koepel en daarmee dezelfde bedekking zou krijgen.

• scagen heeft hierop gereageerd.

Heeft er trouwens iemand een idee van welk materiaal het groene dak is? Gewoon geschilderd?

Michael zoals ik al zei was het ook te zien op de eerste concept art:

Herbergier Ik heb vaker voorbij zien komen dat het hotel zichtbaar is vanuit het sprookjesbos... maar ik ben gisteren best geschrokken hoe duidelijk je het hotel kan zien vanaf het Piranaplein. Het is wel echt heel erg groot zeg.

Dat viel mij inderdaad ook op. Ik liep vanuit Baron richting Dance Macabre en dan is de koepel van de Arcade echt goed zichtbaar! Goed, dat zal met de volle bomen ook wat anders eruit gaan zien, maar het is inderdaad van meerdere plekken erg goed zichtbaar.

Mich

Volgens mij gecoat aluminium met een geoxideerde koper-look? Of volledig geoxideerd koper maar das heel duur.

Meelworm Hett is sowieso geen koper. Dat is op eerdere foto's in dit topic heel duidelijk te zien.

Misschien is het koper op een metalen oppervlakte gegalvaniseerd?