Joordi dat lijkt mij niet passend hier. Het hoeft natuurlijk niet vervallen te zijn om er Eftelings uit te zien. Bovendien zit er toch redelijk wat afgebrokkeld stucwerk in, zeker als je kijkt naar de conceptarts.

Japio Ik hoop het je denken. Immers hebben ze bij de andere zijdes deze naden wel allemaal achter een sierrand/pilaar verborgen. Het zou gek zijn dat ze dat alleen hier niet doen. Mijn verklaring zou nogmaals de overkapping zijn waardoor de sierranden hier niet nodig zijn/passen omdat er een ijzeren stellage voor komt te staan.

En ik ben van mening dat wat je nu ziet het is. Er komen nog iets van lampen in/op de kleine nisjes die je ziet en vermoedelijk iets op de baksteen muren of een andere afwerking daar.

Maar hier komt verder niets meer. De overkapping blijft alleen daar waar de glazen kozijnen zijn en dit deel van de gevel heeft geen afwerking op de naden.

Zie ook de gelekte concept die ik enkele posts hierboven deelde en die tot nu toe 1 op 1 gerealiseerd wordt.

Mark Ik meen mij te herinneren dat ik Paul van kleine boodschap eerder heb horen zeggen dat er iets mis is met de layering van de concept-art waardoor de wand dus voor de overkapping verschijnt. Dit kan je ook zien in de concept art zelf:

De zandstenen wand in kwestie lijkt eroverheen geplakt.

Het lijkt me namelijk wel heel aannemelijk dat de overkapping doorgetrokken wordt omdat de wanden perfect in elkaar over lopen.

Geertmans

Eens dat die concept wat vreemd oogt, dat heb ik ook al eens opgemerkt. Het lijkt inderdaad alsof de serre voor de muur “vergeten” is.

Echter, waar de glazen pui nog één aanwijzing heeft dat de serre daaraan verbonden wordt (de rubberen flap waar niet meer over gepraat mag worden 🫣😉) mist de stenen gevel echt elke mogelijkheid hier nog iets aan te bevestigen. De foto die je aanhaalt laat dat keurig zien.

Dat overtuigt mij ervan dat hier geen serre meer voor komt of in ieder geval geen glazen dak die aansluit op die muur.

Op de originele tekening loopt de serre door. Nu is deze aanblik gewijzigd, maar dan maakt het verhaal over een verkeerde layer in de tekening wel aannemelijker.

• de balustrade op verdieping 1 lijkt onderdeel te zijn van de overkappingconstructie. Op de concept art loopt deze inderdaad door. Ook de harde overgang van plaat naar steen lijkt niet op iets dat niet weggewerkt gaat worden. Er is hoop!

Aan de voorzijde (bij de entree) oogt de afwerking anders en zijn de naden weggestukadoord.

Het mij niet verbazen dat dit alles nog niet af is (er komt dan dus nog een raap laag overheen). Maar zeker zeggen kan ik het niet.

Geertmans wat eigenlijk gek is. Het is natuurlijk beide nep maar nu lijkt het alsof het om 2 totaal verschillende steensoorten moet gaan. Het prefabspul is zoals je dat veel in bijvoorbeeld Londen ziet. Die eigen stenen zijn veel meer natuursteen achtig.

Zelf maakte ik ook een paar foto's vandaag. Vanaf de parkeerplaats waren de torens goed te zien:

Boven de ramen in het 'stenen' deel lijken gaten te zitten. Om de serre aan te bevestigen? Die dan toch doorloopt?

En een beeld vanaf het theater plein:

Ik ben gewoon even overdonderd. Wat zien de stenen aan de voorkant er waanzinnig uit.
        Maar wat een naar groot contrast met de prefab delen aan de Aquanura zijde.

Hopelijk valt dat door camouflage van nog te plaatsen objecten weinig op in het eindresultaat.
        Zo benieuwd naar het afgewerkte totaalplaatje, nog niet heel gerust dat dat overal hetzelfde beeld gaat geven.

Japio Boven de ramen in het 'stenen' deel lijken gaten te zitten. Om de serre aan te bevestigen? Die dan toch doorloopt?

Scherp! Heel benieuwd of dat inderdaad bevestigingspunten worden.
        Oogt wel summier, maar zoals al meermaals aangegeven, constructief is de serre vooral verbonden met de balustrade en leunt ie op het dak.

Mark Ik ben gewoon even overdonderd. Wat zien de stenen aan de voorkant er waanzinnig uit.
          Maar wat een naar groot contrast met de prefab delen aan de Aquanura zijde.

Niet zo vreemd, de voorkant was niet prefab. Dat zijn gemetselde muren:

Die afwerking aan de voorkant geeft mij wel heel erg een Europapark vibe. Niet per se een compliment.

• Mark heeft hierop gereageerd.
          • H003 vindt dit leuk.

Michael Niet zo vreemd, de voorkant was niet prefab. Dat zijn gemetselde muren:

Ja dat was me helder, maar dat maakt het contrast zo groot. Hopelijk zie je ze nergens zo verschillend in een oogopslag maar dat kan ik lastig inschatten.

De uitstekende toren is gestuced volgens mij dus de prefab aan de pleinzijde zou je zo niet kunnen zien als je voor de lobby ingang staat.

Michael Europapark vibe.

Ja mij ook. Zelf kan ik dat -in het geval van een hotel- wel waarderen. Maar het zijn allemaal detailfoto’s, de totaalplaat en in het echt gaat me pas echt een goede beoordeling kunnen geven.

Je kunt straks niet meer lekker naar Aquanura kijken vanuit het binnen-terras beneden, met hoe het eerst zou zijn.

• asuran heeft hierop gereageerd.

RingelbergNick Heel eerlijk gezegd had ik nooit verwacht dat je aquanura kan bekijken vanaf de begaande grond, op drukke dagen in ieder geval want dan zal een massa mensen voor je zicht staan.

Dit dichte delen hebben er altijd al gezeten maar nu loopt de serre niet meer door. Verder heb je natuurlijk het dakterras 🙂

Ik heb me in elk ontwerp al verbaast over het feit dat de Aquanura zijde amper ramen heeft.

Je had hier je duurste kamers kunnen plaatsen.

Maar het viel me laatst toen ik een Döner zat te eten op het terras van de Oase zo in real life pas echt op hoe beperkt dit finale ontwerp pas echt in de ramen zit.

De grootste ramen aan die kant zijn voor de trap, daar kan je wel wat ontwerpvraagtekens bij zetten waarom daar geen aquanura suites zijn gerealiseerd.