PretparkPower Bron: geleend van Looopings, geen idee of deze de schets ook gemaakt heeft.
Dit 3D model is gemaakt door een fan, geen officiële concept vanuit het park.
Dit model is gebaseerd op de laatst gelekte concepts, gelekt door het inmiddels verwijderde account EftelFee op X.
Loopings heeft die nog wel online staan.
Op die concepts lijkt het aangepaste ontwerp zichtbaar wat nu gebouwd wordt, ondanks dat het om gelekte concepten gaat, lijkt dit wel de laatste stand van zaken te zijn.
Mocht dat gebouwd worden, dan is de Serre inderdaad iets wat nog gerealiseerd moet worden. En ook de concept op de site van het Grand Hotel heeft er nog een, dus nogmaals, alle hoop dat deze er komt.
PretparkPower Op deze schets afbeelding zie ik toch dezelfde overeenkomsten met betrekking tot wat er nu staat. Ik zou niet weten waarom ze die overkapping, het enige wat mist, niet zouden plaatsen? Dat kan toch nog prima?
Wat buiten te zien is, dat er weinig constructieve punten zijn aan het gebouw waar het geheel aan opgehangen moet worden en daar komt de twijfel vandaan. Inmiddels is de gehele gevel voorzien van afwerkingskozijnen op een heel dun streepje na.
Dit is de situatie van voor de 'bouwvak', in het geel en rood had ik constructies verwacht waar de Serre tegenaan komt, in het oranje vlak vervolgens nog een voorzetkozijn
Het is lastiger te zien, maar ik heb het zaterdag in de Efteling goed staan bekijken, de voorzetgevel is namelijk geplaats. Ook de gele vlakken zijn daarbij al afgewerkt en lijkt geen mogelijkheid meer hier iets aan vast te monteren. Enkele de rode lijn is nog onafgewerkt, maar je ziet dat dit ter plaatse van de rode pijl ook al gebeurd is met een witte lijst. Tenslotte is plots in het blauwe vlak de fundatie voor de serre niet meer zichtbaar. Maar als laatste lijken er bij de groene pijlen dan wel weer mogelijkheden om een balustrade te plaatsen waar de serre aan geconstrueerd gaat worden.
De hele constructie van de serre lijkt overigens grotendeels vast te gaan hangen aan de balustrade van het balkon van de bovenste restaurant (de groene pijlen), dus allicht is er constructief ook geen verbinding met de gevel.
De blauwe lijn is de dragende constructie die onderaan gefundeerd wordt door de al geplaatste betonnen balk (maar die nu even niet zichtbaar is), en gefundeerd wordt aan de balustrade en dus op het dak van het onderste restaurant leunt. Het glas moet echter wel in de gevel vallen lijkt (rode lijn) en daar is buiten dan nog een onafgewerkte rand zichtbaar, op de bouwfoto's hierboven ook dat rode randje
Leuk speculeren dit!