Fatouche Jij vindt echt dat de Efteling zijn groene karakter aan het verliezen is?
Ik las deze zin en moest meteen denken aan een foto die ik eerder op dit forum had gespot in het bouwtopic voor het Grand Hotel.
Ik schrok namelijk best van deze plaat. Er zijn toch veel plekken waar stevig gekapt is. Ik zou niet per se willen stellen dat het groene karakter verloren gaat, maar wel het beboste karakter. Dat is een logisch gevolg van de bouw van allerlei grote gebouwen in recente decennia (Symbolica, Baron, Raveleijn), maar ook van projecten waarbij bomen simpelweg verloren zijn gegaan, zoals Max en Moritz en zelfs de Wereld van Sindbad.
Als je op deze foto het Spookslot in je hoofd alvast vervangt door een groter showgebouw met aanzienlijke uitdunning van de bomen tussen de Baron en Fabula, dan is op 't Sprookjesbos na toch wel erg bos vervangen door het soort groen dat ik ook in andere parken zie. Er zijn op veel plekken in De Efteling vooral nog lanen aan bomen over straks en alles daartussen is attractie of nieuw aangeplant in recente jaren.
Kijk, ik ga oprecht niet mopperen over meer attracties. Zeker niet als dat goeie darkrides of leuke achtbanen zijn. Maar ik snap best dat mensen vanuit hun jeugd de Efteling als een bos zien en dat dat nu toch wel verdwijnt.