Zingo Als ik naar de onderstaande foto kijk zie ik duidelijk een stuk fundering om de serre op te laten landen.
Gisteren met @Michael nog een uitgebreid staan kijken en ik wil de glazen overkapping/serre nog echt niet afschieten, even duidelijk melden dat dit geen negativiteit of klagen is, maar ik zie momenteel niet in hoe het ding nog aan het gebouw geplaatst moet worden. Alle punten om iets aan te bevestigen ontbreken op dit moment dus ben vooral nieuwsgierig hoe het gerealiseerd wordt.
Het bovenstaande argument van de fundering vind ik een sterke, maar diezelfde fundering is wel geplaatst vóórdat de bouw stil is komen te liggen en dus onderdeel van het originele plan. Die fundering kan ook prima zonder serre onder het straatwerk verdwijnen.
De witte rand zoals te zien in het rode kader wordt al heel netjes afgewerkt. Die blijft in het zicht.
Daarnaast is er al een noodoverstort (pijl) welke bij hoosbuien een waterval creëert om instorting van je platte dak te voorkomen. Dat water moet wel ergens heen.
Na gisteren goed gekeken te hebben in combi met de gelekte concept denk ik dat de mogelijkheid van de serre er nog is.
Ik plaats de concept expres twee keer, één keer zonder kader en één keer met om aan te duiden dat het doortrekken van die witte afwerkrand op de concept staat:
Hopelijk zien jullie het nu ook want duidelijk is het niet direct.
Ik vermoed dat er voor de huidige glazen pui nog een stevige kozijnconstructie komt met daarin bevestigingen voor de serre, die nu nog compleet lijken te missen.
Je ziet in het gehele hotel best behoorlijke kozijnen dus een stevige kozijnconstructie past in de stijl.
Het serredak ansich is dan net geplaatst onder de witte rand maar de groene vlakken boven de ramen die je nu al ziet verdwijnen onder het serre dak.
De noodoverstort watert keurig af op het glazen dak.
Daarnaast geeft de serre verbindingen met het hekwerk van het terras van het bovenste restaurant Seven, die verbindingen zie je op de concept boven de witte rand uit komen. Dat worden volgens mij prachtige sierlijke constructies.