Jeff82 Ik ben het er mee eens wat je zegt. Ik denk dat de meesten het ook even in het echt moeten gaan bekijken. Het is inderdaad nu al een groot gebouw, maar ik vind niet dat Hvd5Z in het niet valt. De afstand tussen deze twee gebouwen is best groot. Bovendien zijn beide gebouwen niet met elkaar te vergelijken. En beide gebouwen zijn verschllend van elkaar opgesteld. Hvd5Z is al inconisch op zichzelf. Daar mag de Efteling, maar ook zeker Nederland heel erg trots op zijn dat er nergens anders op de wereld zo'n gebouw is verrezen. Zie ook buitenlandse reviews op YouTube. Buitenlandse toeristen zijn er helemaal weg van. Het staat gewoon in ons landje. Hoe bijzonder is dit!? En straks als het hotel klaar is, dan hebben we weer iets om heel erg trots op te kunnen zijn.
Ik heb ook veel commentaar gelezen over het feit dat de Efteling niet goed heeft nagedacht over het project (m.b.t. schaal, ligging, sfeer, zichthoeken etc.), wat ik nogal opmerkelijk vind om te zeggen. Ik kan wel zeggen: "Wacht nog even af want het is nog niet klaar", maar buiten dat feit, weet ik zeker dat er vakkkundig genoeg naar gekeken is. Je bouwt er niet zomaar een hotel natuurlijk. Vooralsnog vind ik persoonlijk dat er helemaal niets mis is met dit project. Ik ben eerder trots dan bevooroordeeld. Iedereen mag natuurlijk vinden wat hij/zij er van vindt.
ik denk zelf heel eerlijk dat dit hotel het eerste project is op het Eiland van.... is. Ik weet zeker dat dit eiland in de toekomst een bruisende plek in het park wordt dat straks na sluitingstijd vooral erg leuk is om rond te lopen. We zullen zien of dat daadwerkelijk gaat gebeuren. Maar in mijn optiek is 1+1=2, want het kan in mijn beleving niet zo zijn dat dit straks alleen het hotel, het theater en de ingang is.