• Wereldwijd
  • 2 nieuwe Vekoma achtbanen voor Warner Bros Movie World in 2024

The_Bullgod ja die musical is ook hier in Europa en de VS erg bekend. Maar nogmaals denk ik dat dit thema is gekozen omdat ze weinig andere thema's tot gebruik hadden ivm IP's. Films als de minions hadden van mij part bekend gepast als familie gebied.

Taronco Films als de minions hadden van mij part bekend gepast als familie gebied.

Het zal inderdaad wel een ip verhaal zijn, waarom het park deze keuze gemaakt heeft.
    En hoewel de Minions een erg leuke familie ip is, denk ik niet dat Universal erg happig zal zijn dit ip aan een Warner Bros park te verkopen.

• Erik heeft hierop gereageerd.

The_Bullgod Het zal inderdaad wel een ip verhaal zijn, waarom het park deze keuze gemaakt heeft.

Warner Bros. Movie World Gold Coast is onafhankelijk van Warner, net als Parque Warner Madrid. Warner zit met zijn neus bovenop zijn IP en dat maakt de ontwikkeling van nieuwe attracties duur en tijdrovend. Daarnaast moet voor ieder gebruik van een IP een aparte licentie afgesloten worden.
      Ik kan mij goed voorstellen dat Movie World nu een beetje een Movie Park Germany aanpak doet een een uitbreiding zonder dure licentie ontwikkeld. Er vanuit gaande dat de Wizard of Oz vrij licentie loos gebruikt kan worden.

6 maanden later

Hoe het terrein er momenteel bij ligt, waar de oude Vekoma SLC "Arkham Asylum - Shock Therapy" gestaan heeft en waar dus het nieuwe themagebied zal komen.

Bron: Theme Park Worldwide

Middenin die Intamin Superman coaster kan ook nog best wel leuke ride. Heb trouwens even de vlog bekeken van Theme Park Worldwide en mij viel nu pas op hoe goedkoop de recente toevoegingen zijn geplaatst. De oudere attracties hebben wel echt meer theming en een volwaardig stationsgebouw...

Ik heb Superman Escape en Arkham Asylum - Shock Therapy beide gedaan in 2006.

Vooral Superman heeft een heel gaaf darkride deel voor de lancering.

Arkham Asylum - Shock Therapy mocht ik niet de bril ophouden (zonder koordje)

een jaar later

Een bijzondere keuze qua thema, maar uiteindelijk is alles beter dan die gruwelijke SLC. By far de slechtste in zijn soort😅

Damn, heeft het gebied waar deze nieuwe coasters moeten gaan komen er zeker een jaar lang helemaal leeg bij gelegen.
      Hoe lang zal het duren voordat deze nieuwe banen open zullen gaan?

En hoe staat het trouwens met die andere coaster Flash?
      Is die baan ondertussen al open?

The_Bullgod ik denk dat na Tripsdrill en nu Tayo, dat dat snel veranderen gaat. Voor potentiële klanten liggen deze banen redelijk in de buurt. Dus makkelijk vergelijken. En de banen zijn top.

een maand later

Warner Bros Movie World heeft een video uitgebracht met ee zicht op de bouwplaats, nieuwe conceptart en de namen van de rides

De boomerangs gaan Kansas Twister heten, en de suspended is Flight of the Wicked Witch

Trouwens, nog even inhakend op de eerdere discussie over het thema; het schijnt dat dit gebied orgineel een Joker thema zou krijgen, vandaar ook twee achtbanen. Alleen dit werd intern niet leuk bevonden omdat het halve park dan DC is.

Toch vind ik dit een bijeengeraapt zooitje. De banen zijn echt over elkaar heen gebouwd en daardoor clasht het boerderij thema enorm met het kasteel thema in mijn ogen. De film is iconisch, daar kan je niet omheen, maar ik had toch voor een andere franchise gekozen voor deze uitbreiding.

18 dagen later

De opbouw van Flight of the Wicked Witch is begonnen, bij Kansas Twister vooralsnog geen activiteit.

• MrRC vindt dit leuk.
        9 dagen later
        2 maanden later

De officiele reclame voor het nieuwe themagebied, met daarbij ook een blik op het treinontwerp van de coasters

een maand later

Wat een zooi aan achtbaantrack is dit zeg. Ik weet niet zo goed wat ik er tot nu toe van moet vinden.

Het zijn wel mooie kleuren, ook leuk dat Vekoma steeds van die combi aankopen weet te maken met deze attracties 😃

3 maanden later