OlympiaLooping klopt maar er is ongetwijfeld een reden om dit zo te doen en om de moeite te nemen om buiten openingstijd om al aan de slag te gaan.
De enige reden die ik zie is een stukje gemak, houthakkers/hoveniers/tuindienst etc werken vaak gerust wat vroeger, ze hadden nu al wat tijd door de week, en Karel ging eigenlijk volgende week met vakantie, dus als we t nu doen is t al effe weg.
Maargoed, voordat een heel punt uit zijn verband wordt gerukt en er een mega ding van wordt gemaakt, ik geef alleen maar aan dat ik in een projectplanning als dit geen hele grote redenen zie waarom dit perse nu gebeuren moest, maar dat het ging gebeuren was toch al onvermijdelijk.
Het is geen wereldramp, het is wel een tikkeltje jammer, en zoals Michael schreef "Het doet niks af aan de rit, maar wel aan de beleving." En zoals (vind even niet meer wie t schreef) alsof de vaatwasser al wordt ingeruimd terwijl t feestje nog bezig is.
Dutch23 Tonnie Maar tijdens die decor elementen eruit halen wil je natuurlijk geen boomstronk of takken op je hoofd krijgen. Het is een kwestie van dagen, maar met een winter voor de deur telt elke dag.
Als dit echt t argument is dan had je t toch juist niet op een normale openingsdag kunnen doen zou ik zeggen, want dan heb je risico dat parkpersoneel t op zijn hoofd krijgt, maargoed, daarom dat dit vergezochte argument de reden ook niet is natuurlijk.
Houthakkers zijn best wel bedreven in een boom op de juiste plek neerleggen natuurlijk, ze doen ze het stuk voor stuk, en werken per boom erg veilig, t is niet dat Karel die normaal met een prikstok loopt even de kettingzaag pakt en een paar bomen omlegt.
Vogelrokker Ik vraag me af hoeveel decorstukken ze daadwerkelijk willen/kunnen behouden.
Geen idee of t vergezocht is, maar misschien dat stukken gebruikt worden om bijvoorbeeld een mal van te maken of als voorbeeld te dienen en zo een nieuw-duurzamer element te maken oid? kan mij best voorstellen dat er daarom best ruim gedemonteerd zal worden (ook al wordt t niet heel direct 1-op-1 gebruikt.
20cent Nou dat mag je heel erg hard hópen 😅
Whishfull tinking he, misschien werkt het 😅
Fatouche Laten we het hopen; als ze eenmaal begonnen zijn ook maar het liefst zsm alles plat. Al is het alleen maar om te voorkomen dat fans (of mensen van heemkundekringen) zich vast gaan ketenen aan het gebouw 😅
Ik denk dat dit een beetje de strategie is van de Efteling, en dan ook echt op alle vlakken, want ook de verkoop van de pin en boek stopt bijvoorbeeld, alsof ze echt zondag avond gewoon t spookslot uit t hele Efteling bewustzijn weg halen en het maandag klaar is.
Aurelius Maar wel goed? Goed voor wat? Wat hopen deze mensen in godsnaam te bereiken?
Goede vraag, ook echt geen idee, ik geloof ook niet dat die mensen echt zelf geloven dat zo na zo een bordje de Efteling denkt "och, laten we hem toch maar staan" maar dat het meer een stukje uiting is dat het spookslot toch geliefd was.
De Efteling heeft in het begin een aantal keer best benadrukt dat ook de gasten hem heel slecht beoordeelde, en ik heb t idee dat daar gewoon wat zeer zit bij een hoop Efteling bezoekers, en daarom moeten mensen hun ei een beetje kwijt om te laten zien dat het toch wel iets was wat daar hoorde.
Ik zie t aan mij zelf, ik bezocht hem niet vaak, maar als je er langs liep hoorde het gewoon op die plek, je hoort de muziek meteen in je hoofd en ziet de show voor je, ik vind dat toch een beetje gek dat na dit weekend er een lege vlakte staat en er straks iets anders staat, dat is gewoon even wennen voor gewoontedieren als de mens.