keey87 Ik weet wel zeker dat ze de emoties meenemen in de beslissingen die ze maken. Echter is het dan niet zo dat daar dan altijd maar aan voldaan dient te worden. Het is voor de Efteling een moeilijke maar begrijpelijke beslissing om het Spookslot te vervangen , daar mag je het niet mee eens zijn maar ze hebben ons meer dan genoeg geïnformeerd waarom deze beslissing is genomen en hoe ze dit aan gaan pakken. Dat het Spookslot gemist gaat worden staat als een huis , dat zijn vervanger hoge ogen kan gaan gooien sluit ik niet uit.
Verder vind ik juist dat De Efteling de laatste periode vaak zat laat zien de juiste instelling met betrekking tot behoud laat zien. Neem nou de Python , Vrouw holle als voorbeeld. Prachtig dat het waar mogelijk zo kan! Menig park in Europa had de Python met de grond gelijk gemaakt en er iets spannenders voor terug gezet.
Dat ze met deze boeken en pins een soort hype ontwikkelen is iets wat al jaren gebeurd , overal en nergens. Je beslist uiteindelijk zelf of je eraan meedoet en afgaande op de beslissing van de Efteling om ze online aan te bieden reageren ze dus precies zoals de fan het wilt toch?
Dat de communicatie daarover zeer knullig is is niet te verklaren en ronduit slecht dat ben ik me iedereen eens hier! Ik zou me flink betutteld voelen als ik daar een hele tijd in de rij heb gestaan om er vervolgens achter te komen dat het online in enkele seconden geregeld is.
De Efteling vecht ook nog eens tegen de nasleep en mogelijke wederopstand van Corona , met de daarbij komende personeelsproblemen waardoor alles een stuk lastiger te managen is dan voorheen.
Ik maak me als fan totaal geen zorgen over De Efteling en zijn toekomst en wijs eenieder nogmaals op het feit dat dit park makkelijk 5 miljoen bezoekers per jaar door de poorten verwerkt.