Oprecht heel erg blij met wat hier verkondigt wordt, dit noem ik een waardig afscheid van het Spookslot.
Zou mooi zijn mocht op de laatste openingsdag IJzige IJsbrand of Hieronymous een laatste keer te zien zou zijn, of mocht dat de gastheer zijn voor de nachtshows.
Ik vind het idee van de nachtshows ook echt geweldig, iets wat op-en-top bij de attractie past. Mogen ze van mij gerust een paar nachten doen, zodat iedereen de kans kan krijgen.
Ik hoop dat de pin hiervoor wel in geruime oplage beschikbaar komt, want deze wil ik echt hebben. Dit is een pin die niet in beperkte oplage mag zijn, maar echt in zeer ruime oplage moet zijn - iedereen moet er eentje kunnen scoren, de overschot zou zelfs in 2024 aan Danse Macabre nog mogen liggen wat mij betreft!
Hetzelfde wat betreft het boek, daar ben ik écht benieuwd naar. Ik hoop er zeker eentje vast te kunnen krijgen, dus ik hoop dat de Efteling er genoeg laat maken, of eventueel met een voorintekening werkt zodat er gereserveerd kan worden.
Ik hoop ook dat de registratie van de hoofdshow gebeurt is in meerdere hoeken, achter het glas, zodat de show echt heel intens beleefd kan worden. Ik ben oprecht heel blij met hoe de Efteling hiermee omgaat, ze lijken echt het maximale te doen hier: niet alleen een waardig afscheid geven, maar tegelijk ook mooie merch maken voor het afscheid en ook het maximale doen om de ervaring te bewaren.
Ik ga het Spookslot missen, maar ik ga oprecht superblij zijn met het afscheidsboek en de pin! 😃