Gaat wel erg vaak mis met die Italiaanse attracties.

De afgelopen jaren zijn daar de meeste ongelukken mee gebeurt.

Njit Zie dat dat ding van een leverancier is die normaal gesproken appeltjes levert. Ze hebben daarnaast 1 inverted en 1 spinning coaster.

Ze hebben meer achtbanen op de kermis, toch?

Erik Ja, Sjaak. Je kijkt naar het achterste wagentje. Links achter mist het wielstel.

Erik, ik zie nog 2 wieltjes zitten, Zijn wel zwart geworden ipv oranje zoals de andere.

• Erik heeft hierop gereageerd.

5 Jaar geleden waren we daar en was deze baan dicht voor onderhoud dus we hebben hem nooit gedaan. Maar toen ik naar die baan keek vond ik het niet eens zo erg dat we hem niet konden doen. Zag er heel oncomfortabel en krap uit.

Tivoli Friheden blijft morgen terecht dicht, beste beslissing in ieder geval.

Ik weet niet of ze meteen de achtbaan gaan afbreken, een auto breng je ook niet meteen naar de sloop indien je door een mankement of slecht onderhoud een (dodelijk) ongeluk veroorzaakt.

Het ongeluk lijkt mij wel te wijten aan slecht onderhoud.

Vandaag in Bakken kwamen we twee Belgische achtbaanfans tegen en zij hebben gisteren nog een paar ritjes op Cobra gemaakt, zelfs op de laatste rij. Ze zijn allebei enorm geschrokken, helemaal logisch natuurlijk.

ArcovandenBroek Ze zijn allebei enorm geschrokken, helemaal logisch natuurlijk.

Hebben die niks gehoord, dat kon duiden op wat er nu is gebeurd ?

Wat erg om te lezen. Elk ongeval met letsel of de dood tot gevolg is er één teveel. Helaas gebeurt het.

Sterkte aan de nabestaanden.

MrRC Erik, ik zie nog 2 wieltjes zitten, Zijn wel zwart geworden ipv oranje zoals de andere.

Het zwarte ding wat je ziet, is geen wiel. De wielstellen horen vast te zitten aan de zilverkleurige blokken. Je kijkt daar nu tegen een gat aan waar de as ooit zat.
      Zie ook: https://rcdb.com/4021.htm#p=35002

Ik denk dat dat zwarte wat je ziet de bovenkant van de schouderbeugel is.

ArcovandenBroek Ik weet niet of ze meteen de achtbaan gaan afbreken, een auto breng je ook niet meteen naar de sloop indien je door een mankement of slecht onderhoud een (dodelijk) ongeluk veroorzaakt.

Er is maar één baan die ik ken waar twee maal een dodelijk ongeluk is gebeurd: Formula in Parc St. Paul. Die achtbaan is na het tweede ongeval afgebroken. Ik zou het niet meer dan logisch vinden als dit de druppel is geweest voor Friheden om dezelfde beslissing te nemen.

We weten nog niet wat de reden is van het ongeluk. Zoals Arco al aan gaf: Als er een degelijke fix is, is het in principe niet nodig.

Wat wellicht meer een reden is om de baan weg te doen is publicatie. Door de baan weg te doen, doe je als park wel een soort Statement. Is voor veel banen de belangrijkste reden geweest om gesloopt te worden.

• Jules heeft hierop gereageerd.

Erik Het zwarte ding wat je ziet, is geen wiel. De wielstellen horen vast te zitten aan de zilverkleurige blokken. Je kijkt daar nu tegen een gat aan waar de as ooit zat.

Ok bedankt voor je duidelijk uitleg. Ik had het verkeerd gezien. Mijn excuses.

Coasterfrenzy Het publieke vertrouwen in deze attractie is nu natuurlijk tot een nulpunt gedaald. Ik geloof heilig in het principe "achtbanen zijn veilig", maar dit ding zou ik vanaf vandaag absoluut overslaan. Als twee keer een karretje van de baan breekt is er inherent iets mis met deze baan.

Ik denk dat het de beste optie is om deze baan tot de schroothoop te herleiden. Van wat ik hoor is het ook niet zo'n goeie rit.

Het park heeft trouwens laten weten dat ze maandag 18/07 pas willen heropenen.

Tivolo Friheden heeft in de Deense pers te kennen gegeven dat zodra Cobra wordt vrijgegeven door de autoriteiten de achtbaan zal worden afgebroken. "Er bestaat geen twijfel dat de attractie wordt gesloten en gesloopt," aldus park manager Henrik Ragborg Olsen. Zo staat te lezen in een bericht van de Associated Press, die weer een Deense krant van eerder vandaag quoten.

Oei.. Slecht nieuws voor het park, maar de enig juiste beslissing in dit geval. Dat is wel 2e 'grote' achtbaan in 4 jaar tijd dat ze verliezen. Hopelijk komt dit Deense park op een of andere manier deze grote klap te boven.

• MrRC heeft hierop gereageerd.

Philosopher Hopelijk komt dit Deense park op een of andere manier deze grote klap te boven.

Ik denk dat de financieële nasleep richting de nabestaanden, ook een flinke klap gaat worden voor het park.

MrRC Is het dan gek om te bedenken dat dit park - net zoals Tivoli Karolinelund in 2010 en Sommerland Syd in 2012 - failliet gaat?

• MrRC vindt dit leuk.

Het hele as-stel is verdwenen:

Hoe het had moeten zijn:

Verschikkelijk, geen houdbare attractie na twee van zulke verschrikkelijke incidenten!

Joris

Je erbij geplaatste foto is niet het juiste karretje. Bij dit ongeluk was het laatste karretje.
                Jou foto is van een karretje meer naar voren. Zie staalkabelverbinding.

• Joris heeft hierop gereageerd.

MrRC
                  Ja en..., de as constructie zal vergelijkbaar zijn voor alle stellen.

En de kabel is, is geen kabel maar een geribde kunststof kabelbuis, voor doorvoer elektra kabels etc.

Joris En de kabel is, is geen kabel maar een geribde kunststof kabelbuis, voor doorvoer elektra kabels etc.

Hier heb je gelijk in.