In mijn ervaringen kan het in Walibi Belgium vrij snel druk worden bij bepaalde attracties. In de ochtend vermijd je best de Vampire en de Weerwolf, want daar trekt al het volk naartoe. Ik zou zelf als eerste kijken om de Psyké Underground te doen (aan de splitsing in het park naar links gaan). Dan ga je voorbij de Cobra, de Radja River, Fun Pilot, Huis van de Geest, en dan kom je uiteindelijk uit aan de Psyké.
Van daaruit ben je dicht bij de Tiki-Waka, Pulsar, Kondaa.
Qua wachttijden:
- Vampire gaat in de ochtend makkelijk naar 1u+
- Weerwolf gaat dan ook heel makkelijk naar 1u+
- Tiki-Waka heeft een vrij lage capaciteit en hier sta je snel lang te wachten.
- Psyké Underground heeft eveneens een vrij lage capaciteit, hier sta je snel lang te wachten.
- Pulsar draait heel dit seizoen (althans, elke keer ik er was) met maar 1 boot, dus hier kan de wachttijd ook oplopen.
- Kondaa heeft een vrij hoge capaciteit en heeft bijna nooit een extreme wachtrij.
Wat betreft Plopsaland: daar zou ik als eerste richting Heidi The Ride gaan, gezien het daar vrij snel druk wordt gezien de lage capaciteit. Ride to Happiness heeft bijna nooit een wachtrij, dus die kan je makkelijk doen wanneer het elders vrij druk is. De K3 Rollerskater heeft een hele lage capaciteit, dus als je die wilt doen dan raad ik ook aan om daar in de ochtend zo snel mogelijk naartoe te gaan.
De Draak heeft rampzalige operations en hier ontstaat ook snel een wachtrij, hij rijdt ook vaak maar 1 ritje ipv 2 hierdoor. Dit is puur door de echt rotslechte operations.
LikeMe heeft van de achtbanen de hoogste capaciteit, dus daar zou je relatief snel in moeten kunnen gaan. Anubis valt normaal ook meestal mee qua wachttijd.
In Plopsaland ga je vooral overal lang wachten, het park heeft vooral kleine attracties met een lage capaciteit. Dus prioritizeer zeker de attracties die je zeker wilt doen in de vroege ochtend, maar met uitzondering van Anubis/Ride to Happiness waar meestal minder wachtrijen staan.
Qua beste dagen of weken.. in de zomervakantie (dus heel juli/augustus) is er eigenlijk geen enkel goed moment, elke dag zal vrij druk zijn.