Hjalmar
Als je precies wilt zijn: Geen slechte bouwer, maar een bar slechte ontwerper. De banen van hun die goed zijn, zijn doorgaans niet door hun zelf bedacht, maar (hoofdzakelijk) door het park, of gewoon gejat van andere bouwers (zoals Alpina Blitz).
Maar naast dat ze zelf moeilijk een goeie layout kunnen neerzetten flikken ze ook nogal rare dingen. Bijvoorbeeld bij de Watercoaster van Nigloland heeft Mack gewoon een blockbrake voor de drop gepland. Zogezegd om de capaciteit te verhogen, maar in de praktijk eigenlijk gewoon uit gewoonte. Toen het park dit zelf na rekende, bleek de rem volstrekt niets toe te voegen aan de capaciteit.. Het park heeft vervolgens wel zélf de stations indeling veranderd zodat ze daar wél een capaciteitsverhoging konden halen. (bron: Interview ontwerper park door een Frans fanmagazine).
Sorry hoor.. maar dan ben je als ontwerper in mijn ogen gewoon een prutser. Dat je soms iets een beetje raar moet aanleggen vanwege ruimtegebrek heb ik alle begrip voor, maar juist die remmen zouden alleen maar meer ruimte in beslag nemen en voor een enorme anti-climax net voor de drop zorgen.
Hoe denk je zelf dat Icon zou zijn geworden als bijvoorbeeld Vekoma het ontwerp had mogen tekenen? Dan had de infrastructuur van het park niet om zeep hoeven te zijn, die hadden juist die brug gebruikt om interactie met het publiek te creëren (doen ze tegenwoordig blijkbaar graag). Ze hadden hoogstwaarschijnlijk ook meer track over elkaar heen gelegd zodat ze meer track op mindere ruimte kregen.. of gewoonweg veel meer track op dezelfde ruimte weten te passen.. en vrij zeker dat de layout ook nog eens interessanter was dan de aanéénschakelijk van awkward en slecht uitgevoerde elementen die het nu is.
Dito voor Intamin.. De enige A bouwer die het waarschijnlijk minder goed zou hebben gedaan dan Mack, zou B&M zijn, maar dat ligt er vooral aan dat hun track daar simpelweg niet geschikt voor is.