Yola Verder leuk park hoor, maar wat zijn ze hier overdreven voorzichtig vergeleken met Europa.
Je kunt Amerikaanse zomerbuien niet vergelijken met Europese. Ik woon hier nu tien jaar en heb hier jaarlijks noodweer, hagel en storm gezien die ik in 25 jaar in Europa misschien een enkele keer heb meegemaakt. De factor is niet per se regen, maar onweer en de afstand van de blikseminslag. Op mijn werk (in een buitensport) hanteren we dat bij een blikseminslag binnen 15 kilometer van onze locatie alles een half uur stil komt te leggen. Bliksem kan meer dan tien kilometer tussen inslagen en van de wolk naar de grond of een hoog object springen.
Als ik op de radar kijk voor jullie locatie hangen er twee enorme onweersbuien met mogelijke hagel en windstoten net westen van Harrisburg en is er voor andere delen van van Pennsylvania zelfs een Severe Thunderstorm Watch tot acht uur vanavond. Ik heb ook wel eens dagje pretpark gehad dat echt verpest werd door onweer dat in de buurt maar niet boven ons hing, maar het weer slaat gewoon sneller om in de VS dan in Nederland.
Voor de volledigheid, dit weerbeleid rondom onweer is echt standaard in vrijwel alle pretparken in Amerika en Canada.