Japser Pretparkgenot Voor het park te hopen dat deze rijen een voorteken zijn van een succesvol evenement. De rij bij de entree sochtends kwam vooral door de gratis terug kom actie. Je moest je id laten zien aan de entree en dat koste aardig wat tijd. Bijna iedereen die ik gisteren gesproken had was gratis binnen na een bezoek in het voorjaar.
Upwego Japser daarnaast werd er voor iedereen een bonnetje gepakt voor een gratis marshmallow. Dat kwam de doorstroming ook niet ten goede.
ArcovandenBroek Pretparkgenot En nog wat andere Tweets met beelden van Winter Feelings. Wow, wat een post zeg! Bedankt! 😎👍
Pretparkgenot Meine Achterbahn Welt is de sfeer komen proeven bij Winter Feelings in Toverland. Hier de video met wat screenshots om een betere impressie te geven dan enkel posts op Instagram en Twitter. Het bandje op het podium in Port Laguna speelt kerstmuziek. Hier kun je goed zien dat de schaatsbaan middenop de lagune is opgebouwd. Op de kerstmarkt in Port Laguna is een schwenkgrill met braadworsten en dergelijke. Bij het magische zwaard Excalibur vinden we een showtje met Merlijn en zijn - zoals Camilla zou zeggen - 'metgezel'. Ook in restaurant The Flaming Feather zijn kerstdecoraties te vinden. De versieringen in The Magic Forest - uhhh... Wunderwald - kennen we natuurlijk al van wat voorheen de Magische Winterweken was. Ook deze act is weer van de partij, dit keer op het podium bij de Mirakel Route. Ondanks het koude weer kunnen we gewoon op expeditie met de boomstammetjes in de vernieuwde Expedition Zork. Er zijn dus écht mensen die er in gaan. 🥶 Toos en Morrel - zoals in mijn eerdere post - dit jaar in hun thuishaven het Land van Toos. Nu is het podium leeg maar bij deze grote boom is de show. Themagebied Ithaka - voorheen Troy area - kennen we ook al van de Magische Winterweken. Toen - voor zover ik weet - uitsluitend geopend in de kerstvakantie, nu op alle openingsdagen van Winter Feelings. De Booster Bike - die we voorgaande seizoenen konden als 'The Christmas Coaster'. Ook in de Magische Vallei raakt de kerstdecoratie niet uit het zicht. Katara heeft - zoals eerder vermeld - een speciale kerstshow. De grote natuurlijke brug over het gebied is uitgelicht. Ook 's avonds is het showtje met Merlijn te zien. Het thema is gelijk aan een achtbaan in Europa-Park: 🔵 🔥 Op de vijver van bootvaart Merlin's Quest drijven vele vuurschalen. Drukte bij de schaatsbaan in Port Laguna. Na zonsondergang een erg fraai plaatje. Bezoekers maken plaats voor karakters van de shows overdag voor de grote slot(licht)show. Volgens Meine Achterbahn Welt is de muziek in het gehele park omgetovert tot kerstvarianten. Wat mij verder opvalt is hoe die Almhut uitgevoerd is. Ik verwachtte een simpele tent met houtprintdoeken maar het is echt een compleet ingerichte blokhut van binnen. Erg sfeervol ingericht. Deze foto's zijn van Toverland zelf:
Bran Ik heb een klein vraagje. Zaterdag en zondag worden het koude temperaturen -1 tot 4 graden maar welke coaster kunnen dan draaien buiten Troy en Toos express. Vanwege afgelopen jaar pre seizoen waren er ook lage temperaturen maar toen reed er niks buiten deze 2. Ik had tijdens de fanday gevraagd of er aan wiel verwarming gewerkt wel en toen werd er gezegd van wel. Dus weet iemand als het ook gebeurd is?
Kevjoe Bran Ik vermoed in ieder geval dat Dwervelwind niet open gaat gaan, die heeft dacht ik 8 graden nodig om te draaien (tenzij ze daar aanpassingen hebben uitgevoerd). Qua andere coasters durf ik weinig te zeggen, Fenix is sowieso gesloten tot 24 december. Dus dan gaat het in feite enkel over de Booster Bike, en daar durf ik mij niet over uitspreken.
Bran Bran effe hier verder op ik was er gisteren alles werkte met 2 graden ,maar vandaag is het een beetje fout gegaan met booster bike wat normaal 7 graden mag rijden de booster bike heeft de baan niet gehaald met medewerkers er op
rick1898 Kevjoe Als ik me niet vergis is Dwervelwind inmiddels redelijk winterhard door het doen van enkele aanpassingen. 🙂
Pretparkgenot Een toch wel aparte mix tussen dennenbomen en palmbomen. Voor de bandenglijbaan stond blijkbaar een rij van tegen de 20 minuten. Je moet dus wel geduld hebben ... Wie wil curlen moet vooraf reserveren en een borg van €10,- betalen. Deze borg krijg je terug als tegoed om een drankje te pakken in de Almhut. Bij de show Warme wensen van Merlijn kun je in theateropstelling zitten. Hier kun je de vuurschalen langs Merlin's Quest goed zien. Ze drijven dus niet maar liggen op blokken. Ook voor het showtje met Maximus Müller kun je er lekker bij gaan zitten. Op de plek van de springende fonteinen staan allerlei bankjes. Maximus begint met zijn 'Vertelinator' wel een beetje op een persiflage van Dr. Doofenschmirtz te lijken. Toos & Morrel hebben een speciaal winterpak. Ook de Toos & Morrel show is zittend te bekijken De glijbanentorens zijn volledig uitgelicht. Dit is mij nog nooit eerder opgevallen. Is dit nieuw? De oliebollenkraam is verhuist naar het strandterras van Solaris. De Almhut blijkt ook een enigszins verwarmd buitenterras te hebben. Bij het buitengebied van Expedition Zork is extra horeca toegevoegd. Zijn er nog mensen op het forum die een bezoekje aan Winter Feelings op de planning hebben staan? Bron: WINTER FEELINGS TOVERLAND 2022 || VLOG
Eduard Pretparkgenot Zijn er nog mensen op het forum die een bezoekje aan Winter Feelings op de planning hebben staan? Ik ga zaterdag kijken. :-)
FennaFenn_FennParks Pretparkgenot Ja, ik Pretparkgenot Zijn er nog mensen op het forum die een bezoekje aan Winter Feelings op de planning hebben staan? Ja, ik!😃 Ik wil zeer binnenkort gaan.
Tonnie Pretparkgenot Hier kun je de vuurschalen langs Merlin's Quest goed zien. Ze drijven dus niet maar liggen op blokken. In principe zijn die blokken drijvers he 😅
Pretparkgenot Zou dit plattegrond bord nog aangepast worden denken jullie? In de hoek van het Survivalparcours is een grote tent waar het SBS6-programma IJsmeesters opgenomen wordt. Ik verwacht eigenlijk dat we die beelden straks ook als bezoeker kunnen zien. Alleen staat het 'IJsatelier' nog niet op de plattegrond. Of is het IJsatelier exclusief als opnamelocatie voor het tv-programma? Bron: Looopings: Toverland omgetoverd tot winterwonderland voor nieuw concept Winter Feelings
Randomnickname95 Wel mooi dat er toch mensen zijn die zich storen aan lampjes en kerstbomen in een zomers gebied, alsof het hele zuidelijk halfrond of de landen met een warmer klimaat op het noordelijk halfrond geen kerstboom opzetten. Opzich snap ik het natuurlijk wel, wij associeren het met winter, maar genoeg (sub)tropische plekken waar ook gewoon een kerstboom staat en het makkelijk 20 graden is, al hebben ze daar dan weer geen ijsbaan natuurlijk...
Pretparkgenot Randomnickname95 Als ik mij ergens aan zou storen dan zijn het de bomen in Ithaka, in die tijd bestond kerst nog niet.
cas794 Pretparkgenot Odysseus die even de achtbaan pakt nadat die Troje verovert heeft want achtbanen bestonden toen wel
Cerveza Achtbanen en andere attracties bestonden toen ook niet, maar toch staan ze er. Disney heeft in Florida zelfs een waterpark gethematiseerd naar een sneeuwstorm en hoor je daar tijdens kerst zomerse liedjes met een twist. Dit winterse event ziet er toch gewoon tof uit ook in de tropische, griekse of welke andere omgeving je dan ook begeeft!