Bobske Ik ben dan vooral benieuwd op welke termijn ze attracties gaan overhevelen en of het nog wel prettig is het park te bezoeken wetende dat ze er niks meer in gaan investeren.
De enige investeringen die je mogelijk nog kunt verwachten, zijn in shows en evenementen en mogelijk ook nog wat in horeca en shopping.
Als er nog in rides geïnvesteerd gaat worden, zullen het hooguit rides zijn die gemakkelijk verplaatst of verkocht kunnen worden. Maar dat lijken mij geen grote investeringen te worden. Die megacoaster waar al jaren lang geruchten over gaan, zal er zeker niet komen.
EDIT:
Ik vond nog wat info over de nieuwe lease constructie van Cedar Fair voor het park en daaruit blijkt dat als je het park nog wilt bezoeken, doe het binnen nu en 2 jaar.
Dit stond er op coasterforce over de lease constructie:
- The lease has a 6-year term, CF has the option to extend for 5 additional years
- Prologis has the right to terminate the lease early by providing at least 2 years' notice
Oftewel de leaseovereenkomst die CF heeft met Prologis voor het park heeft een looptijd van 6 jaar, CF heeft de mogelijkheid tot verlenging met nog eens 5 jaar.
Maar Prologis heeft het recht om de huurovereenkomst voortijdig te beëindigen met een opzegtermijn van ten minste 2 jaar.
In het ergste geval zou Prologis het contract al direct hebben laten beëindigen, waardoor het park over 2 jaar dus al zal sluiten. Maar dat denk ik niet dat er gebeurd is.
Bron: https://coasterforce.com/forums/threads/californias-great-america-park-sold-eventually-closing.45650/post-1137061