Kleine bouwupdate vanuit het park; het schiet op.
Achter ieder raam is een elektradoos geplaatst, wat mij doet vermoeden dat er verlichting achter de ramen zal komen.
Waar ik de voorgevel er ook wat meer New Yorks dan Amsterdams uit vind zien, vind ik dat aan de achterzijde, waar de "rit in een karretje" zal moeten gaan plaatsvinden, gelukkig wat minder het geval.
Op de plek van de nieuwe De Oude Lijnbaan vinden vooral grondwerkzaamheden plaats.
De wachtrij van de Botsboten is opgeleukt met nautisch hout.
De nieuwe locatie van de Botsboten, direct achter de Minitrein/Trollenexpress. Nieuw is het eilandje waar je omheen kunt varen en een klein dok (rechts op de foto).
De Playfountain op een nog wat kaal pein. Op de ontwerptekeningen was nog een aantal bomen ingetekend. Hoewel de bestrating al bijna ligt en het plantseizoen ten einde loopt, hoop ik toch dat die nog geplant worden, want Duinrell dreigt de bosrijke omgeving in mijn ogen steeds meer te verliezen.
En dan de binnenzijde. Het zou natuurlijk Duinrell niet zijn als er geen antieke auto's te zien waren. De politiecabrio werd vlak voor het nemen van deze foto hoogstpersoonlijk geparkeerd door Van Zuylen van Nijevelt zelf.
Vanuit de zijingang; een flinke diversiteit aan spellen. Het gebouw is overigens voorzien van toiletten, nieuw ten opzichte van de oude situatie.
Het interieur steekt wat af tegenover de geveltjes aan de buitenzijde. Persoonlijk vind ik het gebouw wel wat groot, misschien wel wat té groot voor de kneuterigheid die ik gewend ben van Duinrell, en waar ik stiekem ook wel een beetje van houd.
En even verderop, naast de Kikkerachtbaan, is een sfeervol speeltuintje neergestreken: Wauwels Nest. Ik meen hier op dit forum ook iets over te hebben gelezen, maar kon het topic zo snel niet vinden.
Het speeltuintje verraste me in positieve zin; naast het gebruikelijke klim-en-glijwerk zijn er houtgesneden dieren verstopt, kun je in een van de torentjes een bel luiden, is er een praatbuis en zelfs een periscoop.