Waar ik -vanaf de persberichten- enthousiast ben over het type entertainment, hebben we er vrijdagavond nog amper wat van gezien. Dat ligt deels aan ons (we hingen toevallig veel in het Ruigrijk rond die avond) maar daardoor was het vooral een lekker rustig Efteling bezoek met veel attracties doen dan een bijzondere avond.
Wat daarbij niet hielp was de vele gesloten horeca of eerder sluitende horeca rond 20:00 (zoals ook de Hertog ijs container). Alleen maar rolluiken en geen extra horecapuntje voor een biertje of ijsje maakte de avond wel extra karig.
Ik hoop dat de oorzaak hiervan de nu nog rustige avonden zijn, want zelfs met deze rust was het al lastig een vrije tafel te vinden op het ruigrijk plein… en mocht de horeca wel op dit niveau aan aanbod blijven (ivm personeelsgebrek?) ben ik extra huiverig voor de drukte van de zomer.
Voorlopig heb ik nog geen extra warm gevoel gekregen hoe de zomeravonden nu gevierd worden, volgende week een nieuwe kans en zoeken we hopelijk wat meer de entertainment op. Maar het is in ieder geval nu niet verspreid genoeg om in het hele park een ‘vibe’ te hebben.