Ricardo1987 ik lees hier veel over 9+ cijfers en een veel gezeur over M&M... Maar mensen vergeten hier echt de kinderen, ja het is een familie park, moet elke type attractie dan echt voor het gezin zijn ?
Geen gezeur maar meningen. Mijn kinderen zijn ook gek op Max&Moritz, maar dat maakt het nog geen 9+. (En de attractie staat er in 2030 ook nog dus ze hadden het moeten nastreven)
Ik loop langs een gebouw wat iets weg heeft van een aangeklede bunker, onder een raar toegangsbord naar een hele lelijke wachtrij vol in de open lucht, zonder enige vorm van bescherming tegen de weerselementen. An passant passeer ik nog een of ander braakliggend terrein waar ze in Detroit jaloers op zouden zijn, voordat ik in het deel van de wachtrij terecht kom waar nog wat moeite is gedaan het op een Beiers pleintje te laten lijken, al is de meiboom maar schriel uitgevoerd.
Her en der vind je in de wachtrij sporen van een padensysteem wat allicht bedoeld was voor een voordringsysteem maar nu met onkruid begroeid en vooral een hele rommelige aanblik geeft.
We voldoen onze tijd met aan de ene kant de kinetische energie van Max en Moritz die aan het racen zijn (leuk), maar kijk niet te ver want in de verte doemt die andere bunker in het park op de achtergrond op.
Je kan ook de andere kant op kijken richting een Led-scherm wat zich moet voordoen als raam met tafereel, maar 9/10 keer in de zon staat en daardoor zeer slecht zichtbaar is.
Tenslotte wurmen we ons tussen wat bouwschuttingen door richting het station waar de ervaring eindelijk om slaat in een leuk thematisch geheel om een prima rit te hebben op een achtbaan die het niet red bij de Bob, maar zeker als instapmodel moet doen wat ie hoort te doen.
Je kan nog zo positief zijn, maar er is gewoon terecht veel kritiek op de looks en feel van M&M en gezien de Efteling meespeelt in de Champignons League van de pretparken mag die kritiek er ook best zijn.
Ik ben overigens lyrisch over Backerei Krümel dus het park kan het daarnaast nog steeds ook wel maar omdat ze vaker de plank mis slaan is het echt niet onterecht dat er wat ‘gezonde spanning’ is of het qua attractie deze keer gaat lukken. Het niveau is gewoon niet constant, de laatste paar uitbreidingen in het bijzonder.
Gezien het ontwerpers duo en wat we tot nu toe te zien krijgen, heb ik wat betreft Dance Macabre overigens alle hoop.