Coasterfrenzy
In principe heb je gelijk over de rides als je het vanuit onze ( fans) ogen bekijkt. Laten we het nu eens vanuit de gemiddelde gast bekijken:
Symbolica
Internationale lof , elk gezin geniet hiervan en de thematisatie is van een niveau die maar enkele parken in de wereld weten te evenaren.
Max & Moritz
Doet wat het moet doen voor de doelgroep , is geliefd bij de doelgroep en ook leuk om voor opa en oma mee in te kunnen stappen. Theming is voor de doelgroep gewoon spot on. Dat we het er niet vinden passen is een feit. De Bob had helemaal 0,0 theming en de witte bak was vaak niet wit.
-Baron
Onduidelijk verhaal? Als je het gaat opzoeken misschien ja. Voor de dagjesmens lijkt het me vrij duidelijk wat je gaat doen als mijnwerker en het is voor iedereen ( fans of dagjes) een fantastische gethemde b&m die een korte maar krachtige rit weggeeft.
-Dvh
Technische aanfluiting? Volgens mij hebben ze het na de eerste stroeve jaren dat punt toch goed op orde gekregen. Ik zie hem zelden meer in storing en als ie ik storing is gaat ie binnen no time weer open. Verder is de wachtrij nog steeds een van Europa’s mooiste en is de populariteit ongekend hoog.
-Joris
De meeste vrienden die ik meeneem vinden Joris een erg leuke baan ( beide) , de theming is inderdaad apart maar als je deze weer tegen zijn voorloper legt is dit toch in alle opzichten een verbetering geweest. ( Edna moet wel echt gefixed worden). De muziek is pakkend , het effect met de vlaggen is goed en het station van binnen is niks mis mee. De wachtrij heeft met de waterpartijtjes etc flinke sfeer en het uitzicht op de baan is natuurlijk perfect voor de meeste wachtenden.
Ik begin op het forum echt een negatieve trend te spotten als het om de Efteling gaat. Alles kon beter en wat er staat is niet goed genoeg, dat staat haaks op de vele miljoenen mensen die hun vrije dag en hardverdiende centen in de Efteling willen uitgeven. Dat doen mensen niet als ze alles net niet vinden etc.
Kijk naar de vervanging van het Spookslot. Het forum was te klein en ik werd voor gek verklaard dat zijn vervanger vast waardig en met respect naar zijn voorloper zou zijn. We zijn een aantal maanden verder en het overgrote deel is nu ineens hyped voor de nieuwe ride en is de hele sloop al vergeten voordat er überhaupt een sloopkogel doorheen gaat.
De Efteling kan er 40 miljoen tegen aangooien. Dan nog gaan er weer een hoop hier niet tevreden zijn over de uitvoering en uitwerking ..
De Efteling kijkt naar cijfers en niet naar fans. En ook als je naar de populariteit van M&M kijkt doet die gewoon precies waarvoor ze het gebouwd hebben.